پیامهای امارات، لبنان، بحرین و مغرب به مناسبت روز همبستگی با فلسطین

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۵


پیامهای امارات، لبنان، بحرین و مغرب به مناسبت روز همبستگی با فلسطین

پیامهای امارات، لبنان، بحرین و مغرب به مناسبت روز همبستگی با فلسطین

 638265770

     سال 1977 و پس از گذشت یک سال از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اتخاذ رویکردی جدید برای حل مسأله فلسطین و عقبنشینی صهیونیستها از سرزمینهای اشغالی، روز بیست و نهم نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین نام گرفت؛ کشورهای مختلف به این مناسبت پیامهایی صادر کردند.

   امارات

«خلیفه بن زاید» رئیس امارات به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین نامه‌ای به کمیته اعمال حقوق لاینفک مردم فلسطین فرستاد و بر حمایت این کشور از فلسطین تأکید کرد. بر اساس گزارش وبگاه «البیان» امارات، بن زاید در پیام خود بر ضرورت حمایت از مردم فلسطین، مسیر مبارزه‌ای عادلانه آن برای از بین بردن رژیم اشغالگر، حق تعیین سرنوشت و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس تأکید کرد. رئیس امارات هم‌چنین درباره ادامه سیاست شهرک‌سازی اسراییلی هشدار داد و تصریح کرد امارات از تمام تلاشها برای دستیابی به یک راهکار، تعیین سقف زمانی برای پایان اشغالگر اسراییلی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و اصل «زمین مقابل صلح» و نیز طرح صلح عربی حمایت می‌کند.

   بحرین

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین نیز پیامی به کمیته یاد شده فرستاد و اعلام کرد: بحرین از آرمان فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی حمایت می کند و از ادامه شهرک‌سازی اسراییلی، کشتار فلسطینیها و نیز محاصره غزه شدیداً نگران است.

  لبنان

«نبیه بری» رئیس مجلس پارلمان لبنان نیز به مناسبت این روز در پیامی اعلام کرد: آرمان فلسطین، قطبنمای ملتهای عربی و اولین مسأله آنها باقی خواهد ماند تا این‌که حق بر باطل پیروز شود و دولت مستقل فلسطینی دارای حاکمیت و با مرکزیت قدس تشکیل شود. «محمد ششم» پادشاه مغرب نیز در پیامی اعلام کرد پایان رنج ملت فلسطین و از بین بردن دلایل عدم ثبات منطقه از طریق ایجاد دولت مستقل فلسطینی ممکن خواهد بود. وی در ادامه بر حمایت مغرب از ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرزهای 1967 و با مرکزیت قدس بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی تأکید کرد. محمد ششم افزود اگر اسرائیل به سیاست شهرک‌سازی، محاصره غزه، تعرض به مقدسات و مسجدالاقصی و یهودی کردن قدس شرقی ادامه دهد، تمام تلاشها برای حل مسأله فلسطین بی‌فایده خواهد بود. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *