پرداخت یک درصدی؛ 
ترفند خریدار جاعل در کلاهبرداری میلیونی


دسته: جرمشناسی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ مرداد ۱۳۹۵


پرداخت یک درصدی؛ 
ترفند خریدار جاعل در کلاهبرداری میلیونی


پرداخت یک درصدی؛ 
ترفند خریدار جاعل در کلاهبرداری میلیونی

مرد شیاد برای کلاهبرداری از افرادی‌که درسایتهای اینترنتی آگهی‌فروش کالا می‌دادند، دست‌به ابتکار تازه‌ای زد.
او هنگام خرید وانمود می‌کرد پول کالا را به‌حساب فروشنده واریز کرده است اما فقط یک درصد مبلغ را به‌حساب‌شان واریز می‌کرد و فیش جعلی به آنها می‌داد.

اولین شاکی این مرد مدتی قبل برای شکایت به شعبه هشتم دادسرای ناحیه 14تهران رفت. او مدعی شد برای فروش طوطی‌اش در سایتی آگهی داده بود اما در دام مردی کلاهبردار گرفتار شده است. شاکی به بازپرس علیرضا اربابی فر گفت: چند روز قبل چون می‌خواستم طوطی‌ام را بفروشم در این سایت آگهی دادم.
افراد مختلفی تماس گرفتند اما در این بین یکی از مشتریان اصرار زیادی برای خرید طوطی داشت و در نهایت با من قرار گذاشت. وقتی طوطی را دید در همان نگاه اول طوطی را پسندید و گفت برای پرداخت پول جلوی یک خودپرداز برویم. او شماره کارتم را از من گرفت و چند دقیقه بعد درحالی‌که فیش واریز به حسابم دستش بود برگشت. فیش نشان می‌داد که او 2میلیون تومان به حسابم واریز کرده است.
من هم با دیدن فیش طوطی را به او تحویل دادم اما وقتی موجودی حسابم را کنترل کردم فهمیدم او فقط 20هزار تومان به حسابم واریز کرده و فیشی که به من داده بود دستکاری شده است. اظهارات شاکی نشان می‌داد که او در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده است. به این ترتیب به دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد. درحالی‌که چند روز از تشکیل این پرونده می‌گذشت مرد دیگری نیز به دادسرا رفت و در اظهاراتی مشابه گفت که در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است.
او یک تلویزیون را برای فروش در سایت آگهی کرده بود و خریدار به او فیش جعلی داده و تلویزیون را تحویل گرفته بود. بررسیها هم نشان می‌داد که مرد شیاد به جای مبلغ یک میلیون و 500هزار تومان فقط مبلغ 15هزار تومان به‌حساب فروشنده واریز کرده و در ادامه تعداد 2صفر به فیش اضافه کرده است.
در این شرایط حسابی که متهم از طریق آن به‌حساب شاکیان پول واریز کرده بود می‌توانست سرنخ مهمی برای مأموران باشد. اما وقتی مأموران هویت دارنده این حساب را بررسی کردند و با وی تماس گرفتند، او اعلام کرد مدتها قبل جیب برها کارت عابربانکش را در اتوبوس از او سرقت کرده‌اند.
درحالی‌که به‌نظر می‌رسید تحقیقات پلیس در این پرونده به بن بست رسیده است کارآگاهان به اطلاعاتی درباره متهم دست یافتند و سرانجام وی را دستگیر کردند. متهم وقتی در برابر بازپرس اربابی‌فر قرار گرفت علاوه بر کلاهبرداری از 2شاکی پرونده به کلاهبرداری از 6نفر دیگر با همین شیوه اعتراف کرد.
او گفت: وقتی جنس را از فروشندگان تحویل می‌گرفتم آنها را برای پرداخت پول به جلوی خودپرداز می‌کشاندم اما معمولا یک درصد مبلغی را که باید پرداخت می‌کردم به‌حساب‌شان می‌ریختم و دور از چشم فروشنده به شکلی کاملا حرفه‌ای 2صفر به جلوی عددی که در فیش آمده بود اضافه می‌کردم. به این ترتیب پیش از آنکه فروشنده شک کند جنس را تحویل می‌گرفتم و از آنجا دور می‌شدم.براساس این گزارش متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
منبع: همشهری آنلاین

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *