ورود 2 فروند ایرباس 330 تا پایان سال جاری

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


ورود 2 فروند ایرباس 330 تا پایان سال جاری

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ورود 2 فروند ایرباس 330 تا پایان سال جاری

%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%db%b2-%d9%81%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%db%b3%db%b3%db%b0-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ورود ایرباس ۳۲۱ به ایران نخستین گام عملیاتی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور بهحساب میآید، گفت: در این راستا تا پایان سال جاری دو فروند ایرباس ۳۳۰ از سوی این شرکت فرانسوی به ایران تحویل خواهد شد.

عباس آخوندی در مراسم فرود نخستین هواپیمای جدید ایران در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: طبق تعهدات صورت گرفته از سوی شرکت ایرباس، این شرکت در سال آینده نیز ۹ فروند هواپیمای مسافرتی ۳۲۱ و ۳۳۰ به ایران تحویل خواهد داد. وی با بیان این‌که این اقدامات در راستای بازگرداندن ایران به بازارهای جهانی و بازپس‌گیری سهم کشور از بازارهای بین‌المللی تأکید کرد: با وجود آن‌که ملت ایران در سوگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دارند اما با شناختی که ما از ایشان داشتیم می‌دانیم که این خبر خوش برای ایشان اهمیت بسیار زیادی داشت زیرا تمام علاقه آیت‌الله هاشمی و مسؤولان کشور رونق و آبادانی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که در کنار ورود هواپیماهای جدید باید نوسازی سیستمهای هوانوردی نیز در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سن ناوگان ایران ۲۳ سال است و این به معنی آن است که در سالهای آینده باید بسیاری از هواپیماهای فعال در کشور رسماً بازنشسته شوند. ما امیدواریم با تعهدات دوجانبه‌ای که میان ایران و شرکتهای بین‌المللی صورت گرفته تمام قراردادها اجرایی شود تا نوسازی ایران ادامه پیدا کند.

آخوندی افزود: در کنار نوسازی صنعت هوایی ما به دنبال آن هستیم تا نوسازی در عرصه‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی نیز پیگیری شود تا به این ترتیب حمل‌ونقل ایران و صنعت گردشگری کشور بار دیگر به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرود نخستین هواپیمای ایرباس این پیام را می‌دهد که ایران ثبات کاملی را در کشور خود به وجود آورده و با وجود تمام جنگ‌افروزیها و کارشکنیهایی که اسراییل و دیگر هم‌پیمانانش داشته‌اند کار خود را ادامه داده است. ما سیاستهایمان را در چارچوب توافقهای برد پیگیری می‌کنیم و این امید را داریم که کشورهای غربی به‌طور خاص آمریکا پس از تحولات سیاسی‌ای که در آینده نزدیک خواهند داشت نیز به تعهدات خود پایبند باشند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *