هیچ‌کس بالاتر از قانون اساسی نیست حتی رئیس جمهور

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵


هیچ‌کس بالاتر از قانون اساسی نیست حتی رئیس جمهور

قاضی آمریکایی الغاکننده دستور  ممنوعیت صدور ویزا:

هیچ‌کس بالاتر از قانون اساسی نیست حتی رئیس جمهور

 

1دادستان کل ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا در توییتی نوشت: هیچ‌کسی بالاتر از قانون نیست، حتی رئیس جمهور. باب فرگوسن در پی اعتراض ترامپ به لغو حکم ضد مهاجرتیش توسط یک قاضی فدرال این ایالت این توئیت را فرستاد.

باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن در پی صدور حکم ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت 90 روزه ورود اتباع 7 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان به خاک آمریکا، این حکم را خلاف قانون اساسی کشورش دانست و علیه آن شکایتی را تنظیم کرد.

جیمز رابرت، قاضی فدرال شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در حکمی قضایی ممنوعیت ورود اتباع این 7 کشور را لغو کرد. جیمز رابرت یک جمهوری‌خواه است که در سال 2003 از سوی جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت به این سمت منصوب شده است.

در پی صدور حکم جیمز رابرت، قاضی ایالتی دونالد ترامپ در واکنشی خشم‌آلود در توئیتی حکم قاضی را ابلهانه خواند و تأکید کرد که چنین حکمی لغو خواهد شد. باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن به نوبه خود در پاسخ به ترامپ در توئیتی نوشت: هیچ‌کسی بالاتر از قانون نیست، حتی رئیس‌
جمهور.

از نظر باب فرگوسن، این حکم به‌ویژه مسلمانان را هدف گرفته و نقض آشکار حقوق مهاجران و اعضای خانواده‌شان است که در قانون اساسی آمریکا بر آن تأکید شده است.

حکم جیمز رابرت در لغو ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور با اکثریت جمعیت مسلمان موجب می شود تا شکایت باب فرگوسن مبنی بر نقض قانون اساسی توسط رئیس‌جمهور در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد. منبع: بولتن نیوز


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *