هند و بنگلادش در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


هند و بنگلادش در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند

رئیس شورای پارلمانی بنگلادش

هند و بنگلادش در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری میکنند

 843619095

احمدعلی خلیل نژاد

 رئیس شورای پارلمانی بنگلادش با اشاره به عزم جدی بنگلادش و هند برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد دهلینو و داکا در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری میکنند.

«دیپو مونی» که روز شنبه در«اگارتلا» مرکز ایالت تریپورا در شرق هند سخن می‌گفت افزود: بنگلادش مبارزه همه‌جانبه‌ای را برعلیه افراط‌گرایی و تروریسم آغاز کرده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری هند و بنگلادش در زمینه مبارزه با تروریسم تصریح کرد دو کشور اجازه فعالیت شبه‌نظامیان و جدایی‌طلبان را در خاک خود نمی‌دهند.

رئیس شورای پارلمانی بنگلادش در امور خارجی گفت که بنگلادش تاکنون بارها رهبران شبه‌نظامی شمال شرق هند که در خاک این کشور فعالیت می‌کرده‌اند را بازداشت و اخراج کرده است.

وی در ادامه با اشاره به جدیت دولت بنگلادش در مبارزه با افراط‌گرایی خاطرنشان کرد دولت با هر گروهی که قانون بنگلادش را نقض کند برخورد می‌کند.

عضو پارلمان بنگلادش در بخش دیگری از سخنانش بابیان این‌که دولت این کشور دستاوردهای بزرگی در زمینه بهداشت، آموزش و مبارزه با فقر داشته است گفت اکنون دیگرکسی در بنگلادش براثر گرسنگی جان خود را از دست نمی‌دهد.

بنگلادش در سالهای اخیر شاهد افزایش حمله‌های تروریستی و خشونت علیه اقلیتها بوده است.

یکی از شدیدترین حمله‌های تروریستی در بنگلادش در ماه جولای در داکا انجام شد که براثر آن 29 نفر جان باختند.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را به عهده گرفت اما دولت بنگلادش گروه غیرقانونی مجاهدین بنگلادش را مسؤول این حمله اعلام کرد. منبع: خبرگزاری ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *