نیازمند ساماندهی دانشگاههای کشور هستیم

دسته: آخرین مطالب , دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


نیازمند ساماندهی دانشگاههای کشور هستیم

وزیر علوم:

  نیازمند ساماندهی دانشگاههای کشور هستیم

  مراکز علمی بیشازاندازه است

 

 

360116035

محمد فرهادی در مراسم سومین جشنواره تقدیر از اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: امروزه این مرکز علمی یک دانشگاه اسلامی مرجع است.

وی گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی از حدود 30 سال پیش در پی این امر بوده‌اند که خوشبختانه این توفیق حاصل شد.

وزیر علوم افزود: نتیجه عملکرد مطلوب دانشگاه امام صادق (ع)، سرمایه‌های انسانی است که در رده‌های مسؤولیت کشوری، نمایندگان مجلس، رایزن فرهنگی و سفیران کشور هستند.

فرهادی با اشاره به عملکرد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: این دانشگاه اسلامی، مرکزی است که آموختن علم در آن فضیلت بوده و بر اساس ایمان صورت می‌گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، دانشگاههای زیادی تأسیس شد اما آن‌چه که بیش از همه مطرح بود تأسیس دانشگاه تربیت‌معلم بود، هر چند که بعدها دانشگاه دیگری به‌موازات آن ایجاد شد گرچه اکنون مشکلی ندارند اما دانشگاه امام صادق (ع) ویژگیهای خاص خود را داشته و دارد.

فرهادی با بیان این‌که امروزه دانشگاههای زیادی در کشور داریم، گفت: اکنون دو هزار و 880 مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و شعبه‌های 170 دانشگاه اعم از پیام نور، علمی- کاربردی و فنی و حرفه‌ای در شهرستانهای مختلف کشور ایجادشده است.

وزیر علوم یادآور شد: البته دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که با گستردگی خاص خود، همچون یک وزارتخانه عمل می‌کند.

فرهادی ادامه داد: به حد کافی به امر توسعه کمی دانشگاهها دست یافته‌ایم، به‌گونه‌ای که اکنون در بسیاری از مقاطع تحصیلی داوطلب و ورودی کمی داریم و بسیاری از رشته‌ها خالی مانده و این امر در شرایطی است که حتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز این موضوع وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیازمند ساماندهی دانشگاههای کشور هستیم و خوشبختانه بحث آمایش آموزش عالی به تصویب رسیده است. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *