نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی


دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵


نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی


نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی

تصویب‌نامه‌ی شماره ۵۷۲۲۲/ت ۵۳۳۶۷ هـ مورخ ۱۶/۵/۱۳۹۵
تصویب‌نامه در خصوص نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی
وزارت نفت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ سازمان برنامه‌وبودجه کشور
سازمان اداری و استخدامی کشور
هیأت وزیران در جلسه ۱۳/۵/۱۳۹۵ به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی در تصویب‌نامه مربوط به شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز به شرح زیر است:
۱ ـ کلیات قراردادهای نفتی شامل قیمت، مدت و اعمال شرایط عمومی باید به تأیید
وزیر نفت برسد.
۲ ـ در اجرای ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
ـ مصوب ۱۳۹۴ ـ، وزارت نفت مکلف است، توجیه فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی، زمان‌بندی اجرا و بازپرداخت و سقف تعهد دولت در هر یک از طرحها و پروژه‌ها را به تصویب شورای اقتصاد برساند.

۳ ـ در اجرای ماده (۱۵) قانون اصلاح قانون نفت ـ مصوب ۱۳۹۰ ـ، وزارت نفت مکلف است یک نسخه از قراردادهای منعقده موضوع مصوبه یادشده را ظرف ده روز پس از تاریخ نفوذ هر قرارداد، به‌صورت طبقه‌بندی‌شده برای رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.
۴ ـ وزارت نفت مکلف است ظرف ده روز پس از تاریخ نفوذ هر قرارداد در مصوبه مذکور، گزارش آن را جهت بررسی و ارزیابی به هیأت عالی نظارت بر منابع نفتی (موضوع مواد (۳) و (۷) قانون اصلاح قانون نفت) ارائه نماید. این گزارش باید شامل متن، حجم مالی، تعهدات، مقدار محصول و زمان اجرای هر قرارداد باشد.
۵ ـ به‌منظور تدوین راهبردها و سیاستها، ارزشیابی و نظارت بر اجرای مدیریت مخازن برای تولید صیانتی با رویکرد انتقال و توسعه فناوری، ساختار و تشکیلات موجود در وزارت نفت با پیشنهاد آن وزارتخانه و تأیید سازمانهای اداری و استخدامی کشور و برنامه‌وبودجه کشور تقویت، ارتقاء و توسعه‌یافته و بر اجرای قراردادهای موضوع این تصویب‌نامه و انتقال و توسعه فناوری به شرکت/ شرکتهای ایرانی اکتشاف و تولید (E&P) و نیز پیمانکاران عمومی GC) )و سازندگان تجهیزات و آموزش نیروی انسانی ایرانی مطابق شیوه‌نامه ابلاغی وزیر نفت نظارت نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری
به نقل از روزنامه رسمی شماره ۲۰۸۰۳ مورخ 19/5/1395

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *