نحوه مجازات قاچاقچیان در حال بررسی است


دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵


نحوه مجازات قاچاقچیان در حال بررسی است


نحوه مجازات قاچاقچیان در حال بررسی است

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نخستین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در سال 95 افزود: بحث مجازات قاچاقچیان و تأثیر آن بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر یکی از موضوعات اصلی موردبحث ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: ایشان از دستگاههای دخیل در حوزه مبارزه با مواد مخدر درخواست اقدام فوق‌العاده در حوزه کاهش آسیب اعتیاد کردند و مقرر شد دستگاهها هر شش ماه به‌صورت مستقیم به ایشان گزارش دهند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دیدار اخیر برخی مسؤولان با رهبر معظم انقلاب به‌منظور بررسی گزارشهای آسیبهای اجتماعی در تشریح جزییات این دیدار و پیگیریهای پس‌ازآن افزود: در جلسه برگزارشده با رهبر معظم انقلاب مقرر شد گزارشهای دقیقی از اقدامات انجام‌شده تا شش ماه آینده تهیه شود و در موعد مشخص‌شده شش ماه خدمت ایشان ارائه شود.
وی ادامه داد: این جلسه نیز به‌منظور پیگیری‌ برای درخواستهای رهبر معظم انقلاب در این حوزه برگزار و مقرر شد تا با توجه به اقدامات پیشرو، بتوانیم پاسخ مناسبی به درخواست ایشان بدهیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در این جلسه در سه حوزه کاهش تقاضا، عرضه و پیشگیری خواهد بود و با توجه به جلسه اخیر با رهبر معظم انقلاب، وظایف دستگاههای عضو به‌صورت مستقل و تفکیک‌شده احصاء و به تمام این دستگاهها 
ابلاغ شد.
رحمانی فضلی گفت: در برنامه‌ریزیهای انجام‌شده مقرر گشت تا تمامی وظایف ابلاغ‌شده به‌صورت ماهانه پیگیری شود و گزارش عملکرد هریک از دستگاهها به استحضار رئیس‌جمهوری خواهد رسید.
وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: دریکی از مصوبات جلسه مقرر شد تا در دو حوزه درمان و مقابله با مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر با بهره‌گیری از تجارب داخلی، جهانی و تحقیقاتی، دو طرح را برای جلسه بعد آماده کند و در جلسه بعدی که قرار است با حضور رئیس‌جمهوری و روسای قوا برگزار شود به بحث گذاشته شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در این مطالعات آسیب‌شناسی، عملکرد ستاد در دهه اخیر بررسی‌شده و به یافتن دلایل موفقیت یا عدم موفقیت طرحهای ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخته می‌شود تا اگر تغییراتی لازم است، در ساختار آن داده شود.
رحمانی فضلی در مورد مطالبات رهبری در حوزه اعتیاد گفت: هر شش ماه گزارش مفصلی از دستگاههای متولی به ایشان تقدیم کردیم و در جلسه اخیر، ایشان دستوراتی دادند و جلسه مصوباتی داشت.
وی با تأکید بر اینکه قرار است دو طرح پیشنهادی، تغییرات اساسی را در بحث درمان و مقابله با مواد مخدر ایجاد کند، ادامه داد: علاوه بر این مصوبه، دو مصوبه دیگر در این جلسه به تصویب رسید که یک مورد از آن در مورد ماده 28 و آیین‌نامه آن بود و مورد دیگر در خصوص چگونگی هزینه کرد درآمدهای ناشی از کشف اموال و داراییهای
 قاچاقچیان بود.
وزیر کشور افزود: همچنین در این جلسه پیشنهادهایی در خصوص تعامل با رسانه ملی داشتیم و علاوه بر آن نیز مقرر شد تا آسیب‌شناسی جدی در نحوه عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک دهه اخیر انجام شود و موفقیتها و عدم موفقیتهای این ستاد در یک پروژه تحقیقاتی موردبررسی قرار گیرد.
رحمانی ‌فضلی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با استمرار برگزاری جلسات در هر دو ماه یک‌بار هماهنگیهای میان دستگاهها تقویت و نتایج خوبی حاصل شود.
 شیوه‌های جایگزین مجازات مواد مخدر بررسی می‌شود
وزیر کشور افزود: طی جلسه‌ای در هفته جاری با رئیس قوه قضاییه و سایر مسؤولان قضایی این مسأله مطرح و مقرر شد تا کمیته مشترکی به ‌ریاست دادستان کل کشور شیوه‌های جایگزین مجازات مواد مخدر ازجمله مجازات اعدام را بررسی کند.
رحمانی فضلی در مورد ارائه جزییات بیشتری از جلسه اخیر مسؤولان با مقام معظم رهبری در حوزه آسیبهای اجتماعی گفت: در این جلسه رهبر معظم انقلاب خواستار آن شدند تا هر شش ماه یک‌بار گزارش مفصلی از عملکرد دستگاههای متولی به ایشان داده شود و در حوزه تغییر ساختار، منابع، بودجه‌ و روشهای گزارش دهی دستوراتی را
 ارائه فرمودند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه تأکید کردند که منظورشان از ارائه گزارش عملکرد، ارائه گزارشهایی از فعالیتهای جاری نیست، بلکه حتماً باید گزارشی از اقدامات فوق‌العاده‌ای که در این حوزه طراحی‌شده و به اجرا درآمده خدمت ایشان ارائه شود.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *