ممانعت ترکیه از خروج اتباع هلندی در پی بالا گرفتن تنشها با اروپا

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶


ممانعت ترکیه از خروج اتباع هلندی در پی بالا گرفتن تنشها با اروپا

ممانعت ترکیه از خروج اتباع هلندی در پی بالا گرفتن تنشها با اروپا

در پی بالا گرفتن مناقشه دیپلماتیک میان هلند و ترکیه، دولت ترکیه از خروج برخی اتباع هلند که منتقد سیاستهای اردوغان هستند، جلوگیری کرد.

تنش میان ترکیه و هلند با ممانعت هلندیها از برگزاری کمپینهای تبلیغاتی طرفداران افزایش اختیارات اردوغان در قالب رفراندوم جدید ترکیه آغاز شد؛ هلندیها و برخی دیگر کشورهای اروپایی می‌گویند که اردوغان در حال زیر پا گذاشتن دموکراسی است.

در ادامه وزیر خانواده ترکیه سوار بر خودرو برای تبلیغات به هلند رفت که به همراه محافظانش دستگیر شد و به ترکیه بازگردانده شد.

حالا آن‌طور که گلوبال‌پست می‌گوید، ترکیه از خروج برخی اتباع هلندی از خاک خود جلوگیری کرده و در عمل آنها را به گروگان گرفته است؛ گویا این دسته از هلندیهای ممنوع‌الخروج، دارای سابقه انتقاد از اردوغان هستند.

وزارت خارجه هلند اعلام کرده که آمار دقیقی از اتباع گرفتارشده خود ندارد ولی تلویزیون هلند می‌گوید تعداد این افراد در حدود 100 نفر است.

گویا اتهام وارده به این افراد که البته تابعیت ترکیه‌ای- هلندی دارند، ارتباط با «فتح‌اله گولن» منتقد آمریکانشین دولت ترکیه است.

هلند پیش از این از اتباع خودخواسته بود از سفر به ترکیه پرهیز کنند.

وزارت خارجه ایران هم پس از چندین حمله تروریستی و کودتایی نافرجام در ترکیه، از اتباع ایرانی خواسته بود که از سفر غیرضروری به همسایه غربی پرهیز کنند.

این تصمیم دستگاه دیپلماسی ایران البته با ناخرسندی برخی مقامات ترکیه و سفیرشان در تهران روبرو شد. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *