مدیریت حداقل ۲۰ درصد از حجم پسماندهای موجود با روش مناسب

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۵


مدیریت حداقل ۲۰ درصد از حجم پسماندهای موجود با روش مناسب

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

 مدیریت حداقل ۲۰ درصد از حجم پسماندهای موجود با روش مناسب

744138576

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیریت سالانه حداقل ۲۰ درصد از حجم پسماندهای موجود با روشهای مناسب موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه 8 دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزییات برنامه ششم توسعه کل کشور، با بندهای (ز)، (ح)، (ط) از ماده 48 این لایحه موافقت کردند.

در بند (ز) آمده است: نظارت بر اجرای طرحهای جامع مدیریت پسماند به‌ویژه در سواحل دریاها، رودخانه‌ها، جنگلها و دشتهای حاشیه تالابها و مدیریت سالانه حداقل بیست (20%) درصد از حجم پسماندهای موجود با روشهای مناسب بر اساس تبصره این بند در محدوده و حریم شهرها، سازمان حفاظت محیط‌زیست موظف است بر اقدامات شهرداریها و دهیاریها در این خصوص نظارت کند.

در بند (ح) تأکید شده است: طراحی و اجرای طرح جامع پیش‌گیری و اطفای حریق در عرصه‌ تحت مدیریت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری دستگاههای اجرایی، نظامی (در زمان صلح) و انتظامی نمایندگان در بند (ط) عنوان کردند: اجرای تأسیسات جمع‌آوری، تصفیه، بازچرخانی و مدیریت پساب و فاضلاب در شهرکهای صنعتی واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و سایر واحدهایی که فاضلاب با آلایندگی بیش از حد مجاز از استانداردهای ملی تولید می‌نمایند.

بر اساس تبصره این بند دولت مجاز است از طریق تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به اجرای سیاست جمع‌آوری، تصفیه، بازچرخانی و مدیریت پساب و فاضلاب در واحدهای تولیدی- صنعتی، خدماتی و سایر واحدهایی که فاضلاب با آلایندگی بیش‌ازحد مجاز از استانداردهای ملی را تولید می‌کنند، اقدام نماید. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *