مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده ویژه ارتقای شغلی، جزء فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و پرداخت آن به تأیید بالاترین مقام دستگاه مشمول مصوبه موکول شده است.

دسته: آراء وحدت رويه ديوان عدالت اداري
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳


مدیریت خدمات کشوری فوق‌العاده ویژه ارتقای شغلی، جزء فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و پرداخت آن به تأیید بالاترین مقام دستگاه مشمول مصوبه موکول شده است.

شماره‌های ۴۶۸ـ۴۶۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص فوق‌العاده ویژه ارتقای شغلی جزو فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و با عدم تأیید بالاترین مقام دستگاه موجبی برای پرداخت آن وجود ندارد

شماره هـ/۹۰/۳۳۴ ۱۴/۸/۱۳۹۲

تاریخ دادنامه: ۲۲/۷/۱۳۹۲ شماره دادنامه: ۴۶۸ـ۴۶۷

کلاسه پرونده: ۹۰/۱۲۹۰ـ۳۳۴

مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: آقایان حسین اصغرنژاد و عین اله وکیل زاده

موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض در آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری

رأی هیأت عمومی

اولاً: تعارض محرز است.

ثانیاً: با توجه به این که مطابق بند ۲ تصویب نامه شماره ۳۱۹۶/ت۲۵۷۰۳هـ ـ ۲۳/۵/۱۳۸۱ هیأت وزیران، فوق‌العاده ویژه ارتقای شغلی جزو فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و پرداخت آن به تأیید بالاترین مقام دستگاه مشمول مصوبه موکول شده است، بنابراین با عدم تأیید بالاترین مقام دستگاه موجبی برای پرداخت فوق‌العاده مذکور وجود ندارد، از این حیث آراء شعب ۲۵ و ۲۷ دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه‌های ۴۰۳۸ـ ۱۲/۱۱/۱۳۸۸ و ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۲۷۰۰۵۱۴ـ ۲۳/۳/۱۳۹۰ مبنی بر رد شکایت، در حدی که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود. این رأی به استناد بند ۲ ماده ۱۲ و ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ محمدجعفر منتظری


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹
برچسب ها: