مخالفت رئیس‌جمهور موقت کره جنوبی با تمدید دوره تحقیقات فساد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵


مخالفت رئیس‌جمهور موقت کره جنوبی با تمدید دوره تحقیقات فساد

مخالفت رئیسجمهور موقت کره جنوبی با تمدید دوره تحقیقات فساد

 

 

به نقل از رویترز، «هوانگ کیو آهِن» رئیسجمهور موقت کره جنوبی، با تمدید دوره تحقیقات فساد مالی مقامات این کشور که «پارک گئون های» رئیسجمهور معلق کره جنوبی را در آستانه برکناری قرار داده مخالفت کرد.

دفتر رئیس‌جمهور موقت کره جنوبی با تأیید این مطلب گفت: تحقیقات فساد به اهداف خود رسیده و به نفع کشور است که این تحقیقات در زمانی که قبلاً تعیین شده بود  به پایان برسد. تیم تحقیقاتی  از هوآنگ کیو آهن خواسته بود تا مدت این تحقیقات را سه روز دیگر تمدید کند اما دفتر هوآنگ اعلام کرد که این درخواست را رد کرده است چرا که این تیم پیش‌تر از اشخاص مهم مرتبط با رسوایی رئیس‌جمهور استیضاح شده، بازجویی کرده‌ است.

رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌ جنوبی به دلیل افشای رسواییهای گسترده از سمت خود معلق شده و در ماههای گذشته با تظاهرات گسترده خیابانی علیه خود مواجه بوده است.

تیم تحقیقاتی مسئول بررسی این رسوایی از زمان آغاز به کار چند تن از اشخاص عالی‌رتبه دولتی این کشور را دستگیر کرده است که از جمله آنها می‌توان به مقامات دولت سابق پارک گئون های و مدیرعامل شرکت سامسونگ اشاره کرد. رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌ جنوبی که این اتهامات را رد کرده به دلیل مصونیت سیاسی که دارد از تحقیقات مستقیم در امان مانده است. دادگاه قانون اساسی کره‌ جنوبی قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی در مورد تأیید استیضاح پارک گئون های یا بازگشت او به اختیارات ریاست جمهوری رأی دهد. همچنین یکی از سخنگوهای تیم تحقیقات رد درخواست این تیم را تأسف‌انگیز خواند.

هوآنگ کیو آهن که پیش‌تر وزیر اقتصاد بود و سپس نخست‌وزیر شد، احتمالاً یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور خواهد بود. در نظرسنجی منتشر شده نیز او پس از دو سیاستمدار اپوزیسیون کره‌ جنوبی در مکان سوم قرار گرفته است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *