لزوم مبارزه بی‌امان 
با آسیبهای اجتماعی


دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵


لزوم مبارزه بی‌امان 
با آسیبهای اجتماعی


لزوم مبارزه بی‌امان 
با آسیبهای اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه گفت: طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و امنیت اخلاقی اولویت اصلی برنامه‌های دستگاه قضایی در حوزه آسیبهای اجتماعی است.
محمدباقر الفت با اشاره به برنامه‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اظهار کرد:
هرسال یک هزار و 500 عنوان برنامه پیشگیری از وقوع جرم‌داریم که امسال نیز برنامه‌های مدونی را پیش‌بینی و در دست اقدام داریم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب اولویت خود را در بحث طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و امنیت اخلاقی گذاشتیم، گفت:
باید بگویم که شورای عالی اجتماعی کشور کارگروههای متعددی دارد که در برخی از این کارگروهها در خصوص مباحث فوق همکاری و مشارکت داریم. البته مبارزه و حل آسیبهای اجتماعی به یک برنامه‌ریزی و اراده جدی نیاز دارد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به لزوم مبارزه بی‌امان با آسیبهای اجتماعی در خصوص جلوگیری از آسیبهای حاشیه‌نشینی عنوان کرد:
امسال در خصوص حاشیه‌نشینی برنامه داریم و دنبال کشف راهکارها هستیم چراکه باید کار بسیار گسترده‌ای در این حوزه صورت گیرد و با اقدامات سطحی حاشیه‌نشینی از چهره شهرهای ما پاک نمی‌شود. الفت در ادامه با اشاره به اینکه بحث طلاق و برنامه‌های معاونت در این خصوص، اظهار کرد:
در سالهای گذشته برنامه‌های مختلف برای این آسیب داشته‌ایم و عواملی مانند خشونت در محیط خانواده، عدم مهارت زوجین، آماده نبودن زوجین برای ورود به زندگی مشترک و برخی مسائل دیگر مشکلات جدی را در مسیر زندگی افراد قرار می‌داد که درنهایت رو به طلاق می‌آوردند.
وی ادامه داد: برای کمتر شدن رشد طلاق باید سازوکار لازم ایجاد شود و با حرف زدن ظاهری و توصیه‌های ظاهری به زوجین این اتفاق نمی‌افتد که این امر نیز یکی از برنامه‌های و اولویتهای معاونت در سال 95 است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در خصوص برنامه‌های خود در بحث پیشگیری از اعتیاد نیز، اظهار کرد: از سال 90 برنامه پیشگیری از تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر سنتی، صنعتی و داروهای روانگردان در دستور این معاونت است و مذاکراتی با ستاد مبارزه مواد مخدر در خصوص پیشگیری از توزیع مواد مخدر داشتیم که امسال نیز این امر در اولویت قرار گرفته و به شکل جدی در این زمینه اقدام می‌کنیم.
دستگاه قضایی در حوزه مقاومت و پیشگیری برنامه‌های جدی دارد
وی در ادامه اظهار کرد:
دستگاه قضایی در حوزه مقاومت و پیشگیری زیر نظر رییس ‌قوه‌قضاییه برنامه‌های جدی دارد و دادستانهای سراسر کشور مکلف هستند افرادی که عالمانه، آگاهانه و بعضاً مغرضانه به بحث بی‌حجابی و بدحجابی دامن می‌زنند و همچنین با برگزارکننده پارتیها که سعی دارند خدای ناکرده بی‌حیایی را ترویج کنند و مباحث بی‌حجابی از محافل خانگی به سطح جامعه بکشانند، برخورد کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه در خصوص جلوگیری از آسیبهای بدحجابی در کشور و ورود به این مبحث، بیان کرد: این امر بسیار حساس است که خوشبختانه در این راستا ارتباط خوبی با حوزه‌های علمیه در قم داریم؛ به طور کلی در این امر باید از متخصصان علوم‌دینی، روانشناسان و جامعه شناسان استفاده شود تا شاهد کاهش آسیبها در این موضوع باشیم. الفت با اشاره به اینکه هنوز در خصوص جلوگیری و کاهش آسیبها در امر بدحجابی در حال مطالعه هستیم، افزود: معتقدیم که اقدام باید همراه با مطالعه عمیق باشد زیرا اگر مطالعه مبتنی بر منطق و عمیق نباشد در این زمینه پاسخگو نیست.

منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *