لزوم ایجاد 100هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متأهل و مجرد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


لزوم ایجاد 100هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متأهل و مجرد

وزیر علوم خبر داد:

لزوم ایجاد 100هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متأهل و مجرد

 %d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%db%b1%db%b0%db%b0-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c

وزیر علوم گفت: در حال حاضر نیازمند ایجاد 75 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و 25 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان متأهل در کشور هستیم.

 به نقل از وزارت علوم، محمد فرهادی در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه دانشجویی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نیازمند 100 هزار ظرفیت خوابگاه دانشجویی در دانشگاههای کشور هستیم. وی با اشاره به اینکه نیازمند 75 هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد در کشور هستیم، افزود: دانشجویان متأهل نیز به 25 هزار ظرفیت خوابگاهی نیاز دارند که تأمین این ظرفیتها را باید خیران و بخشهای غیردولتی بر عهده گیرند. وزیر علوم به ابلاغ سیاستهای جامع علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان دراین سیاستها به استفاده از ظرفیتهای خیران و بخش غیردولتی تاکید کردند و به همین دلیل خیران با حضور در حوزه‌های آموزش عالی، در ساخت دانشکده‌های‌ مختلف، خوابگاهها، تأمین و تجهیز آزمایشگاه‌ و کارگاهها با وزارت علوم همکاری کردند. فرهادی تاکید کرد: همچنین خیران هزینه تحصیل برخی از دانشجویان را نیز برعهده‌گرفته‌اند.

تأسیس بنیاد حامیان علم و فناوری در 50 دانشگاه کشور

وی بابیان اینکه خیران حمایت از نخبگان علمی و دانشجویی را نیز برعهده‌گرفته‌اند، ادامه داد: بنیاد حامیان علم و فناوری‌ ایران در سال گذشته تأسیس شد و این بنیاد تاکنون در 50 دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است. وزیر علوم بابیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در برنامه‌های وزارت‌ علوم آورده شده است، اظهار داشت: خوشبختانه خیران در موضوعات آموزش‌وپرورش، بهداشت و سلامت حضور پیداکرده‌اند اما با صحبتهایی که صورت گرفت، خیران تصمیم گرفتند در حوزه‌های آموزش عالی، علم و فناوری نیز اقداماتی را انجام دهند. فرهادی با تاکید بر اینکه تاکنون دهها پروژه خوابگاه سازی توسط خیران به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بنیاد خیریه 15 خرداد متعهد شده که 16 خوابگاه دانشجویی راه‌اندازی کند. وی عنوان کرد: در تابستان امسال بیش از 57 خوابگاه که رتبه کیفی پنجم را در اختیار و وضعیت نامناسبی داشتند، بازسازی شدند. همچنین 100 مرکز سلامت و ورزش را در خوابگاههای دانشجویی فعال کردیم. وزیر علوم به رتبه 16 ایران ازنظر کمیت تولیدات علمی در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک درصد جمعیت جهان را در اختیارداریم، سهم ما از تولید علم حدود 1.5 درصد است. فرهادی با اعلام اینکه تاکنون 4 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور مجوز فعالیت گرفته‌اند، اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار و 500 شرکت فعال هستند و 39 پارک علم و فناوری ما بااعتباری که حتی به 10 میلیارد تومان هم نمی‌رسید، مبلغی حدود هزار و 800 میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند. وی تاکید کرد: این شرکتها در سه سال گذشته مبلغی حدود 130 میلیون دلار اقلام و یا فناوری علمی به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *