قتل خواهر با ماهی تابه و چاقو

دسته: جرمشناسی
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


قتل خواهر با ماهی تابه و چاقو

قتل خواهر با ماهی تابه و چاقو

دختر جوان پس از مشاجره لفظی با خواهرش او را با ضربه ماهیتابه و چاقو به قتل رساند.

%d9%82%d8%aa%d9%84-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%b1

قتل خواهر با ماهی‌تابه و چاقو سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از وقوع قتل دختری 25 ساله توسط خواهر کوچک خود در شهرستان آوج خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز 110 این شهرستان مبنی بر درگیری لفظی دو خواهر دریکی از روستاهای آوج و اینکه یکی از آنان که دختری 25 ساله بوده توسط خواهرش به قتل رسیده است بلافاصله مأموران پلیس آگاهی شهرستان آوج در محل حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازجویی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان، خواهر مقتول به بزه انتسابی اعتراف و دلیل قتل را اختلافات قبلی و مشاجره لفظی عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: قاتل در شب حادثه با بالا گرفتن درگیری لفظی و شدت عصبانیت با ضربه‌ای به‌وسیله ماهی‌تابه بر سر مقتول می‌کوبد و با واردکردن ضربه کارد آشپزخانه از پشت به پهلوی خواهرش منجر به مرگ وی می‌شود.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: جسد دختر جوان با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت که پس از بررسی و برابر نظریه پزشکی قانونی دلیل مرگ، ضربه شدید جسم تیز و برنده و خونریزی زیاد اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس در بازرسی از خانه متهم آلت قتاله را کشف کرد، گفت: متهم به قتل پس از معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد. منبع: میزان

بیشترین انگیزه قتلها در ایران چیست؟

سرهنگ هادی مصطفایی در حاشیه «نشست تخصصی بررسی علل و عوامل وقوع قتلهای خانوادگی کشور» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، وقوع قتل طی 9 ماهه گذشته در کشور حدود 7٫6 درصد کاهش داشته، گفت: این در حالی است که 8٫87 درصد از قتلها طی این مدت، کشف‌شده که در مقایسه با سال گذشته که رقم 8٫83 درصد بوده از بالاترین میزان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه، همچنان سلاح سرد بیشترین سهم را در وقوع قتلها داشته است، افزود: طی 9 ماهه امسال، 3٫32 درصد از قتل توسط سلاح گرم و 7٫37 درصد از قتل توسط سلاح سرد به وقوع پیوسته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: بیشترین انگیزه قتلها، اختلافات و نزاع قبلی با رقم 2٫28 درصد و 6٫1 درصد قتلها براثر نزاعهای آنی بوده است.

مصطفایی با اعلام اینکه 25 درصد از مقتولان مؤنث بودند، تصریح کرد: در 2٫31 درصد از قتلهای به وقوع پیوسته در 11 ماهه امسال، بین قاتل و مقتول نسبت فامیلی وجود داشته که این رقم ازنظر تعداد وقوع 14 درصد از سال قبل، کمتر بوده است.

وی در تشریح قتل توسط بستگان نیز گفت: 43 درصد از قتلها به علت اختلافات خانوادگی، 26 درصد مسائل اخلاقی، 10 درصد نزاع و درگیری بین اعضای خانواده و شش درصد به علت اعتیاد بوده است.

سرهنگ مصطفایی افزود: در 24 درصد قتلهای خانوادگی به وقوع پیوسته، قاتل شوهر مقتوله و 5٫6 درصد، قاتل زن مقتول و 30 درصد نیز سایر بستگان بوده‌اند و مابقی نیز والدین، فرزندان و یا برادر و خواهر می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ قتل (میزان قتل از هر 100 هزار نفر جمعیت کشور) در ایران 8٫2، در آمریکا 4٫15، آسیا 1٫3، اقیانوسیه 9٫2 و آفریقا 17 است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: سهم قتلهای منکراتی سال گذشته 20 درصد و امسال 18 درصد و بالاترین رقم قتلها در استانها 8٫3 درصد و کمترین 2٫1 است. منبع: پایگاه پویش


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *