فرهنگ «من می‌بخشم» باید نهادینه شود

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


فرهنگ «من می‌بخشم» باید نهادینه شود

فرهنگ «من میبخشم» باید نهادینه شود

 

 

رئیس شورای حل اختلاف کشور فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را اصلاح ذاتالبین و صلح و سازش عنوان و تأکید کرد: فرهنگ «من میبخشم» باید در همه کشور نهادینه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مهدی احمدی میانجی با اشاره به این‌که این شورا 48 درصد پرونده‌های ورودی دادگاههای حقوقی و دادسراها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، گفت: در سال 1394 تعداد 3 میلیون و 450 هزار پرونده در شورای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، وی با اشاره به توفیقات شورای حل اختلاف در مصالحه پرونده‌های قتل اظهار کرد: اکنون که حدود 14 سال از تأسیس شورای حل اختلاف می‌گذرد، در پرونده‌های دشواری از جمله قتلهای عمد و درگیریهای طایفه‌ای صلح و سازشهای فراوانی داشته‌ایم. احمدی میانجی با بیان این مطلب که پس از انجام واجبات، اصلاح ذات‌البین بهترین توشه اخروی است، تأکید کرد که فرهنگ «من می‌بخشم» در همه کشور نهادینه شود. معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که شوراهای حل اختلاف و گسترش فرهنگ صلح و سازش زمینه مناسب و تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرم هستند، به آمار بالای صلح و سازش در روستاها اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت شوراها در شعب روستایی برای رسیدن به واقعیتها استفاده کنیم آرامش خوبی در روستاهای کشور برقرار می‌شود. احمدی میانجی همچنین در گفت‌وگو با میزان از جذب 200 تا 300 قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف در سال آینده خبر داد و گفت: فراخوان جذب این قضات به‌زودی منتشر می‌شود و آزمون آن هم اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. وی از آغاز تدوین قانون شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: نظرها و پیشنهادهای شهرستانها اخذ شده است و امیدواریم تا پایان سال 96، برای تصویب به مجلس ارائه شود. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *