فرستاده سازمان ملل از اردوگاههای روهینگیا در بنگلادش دیدن کرد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵


فرستاده سازمان ملل از اردوگاههای روهینگیا در بنگلادش دیدن کرد

فرستاده سازمان ملل از اردوگاههای روهینگیا در بنگلادش دیدن کرد

 

 

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانگ هی لی فرستاده حقوق بشر سازمان ملل از اردوگاههای پناهجویان روهینگیا در جنوب شرق بنگلادش دیدن کرد، جایی که هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا پس از فرار از سرکوب ارتش میانمار، پناه آوردهاند.

حدود 73 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز سرکوب ارتش میانمار در 4 ماه گذشته به بنگلادش آمده‌اند. این پناه‌جویان بیشتر در اردوگاههای واقع در منطقه کاکس بازار زندگی می‌کنند که در نزدیکی مرز استان راخین میانمار واقع‌شده است.

فرستاده حقوق بشر سازمان ملل در شهر داکا دیدار و گفتگوهایی با مقامهای دولت بنگلادش درباره بحران مسلمانان روهینگیا داشته است. سازمان ملل هنوز درباره این سفر موضع‌گیری نکرده است ولی وزارت خارجه بنگلادش اعلام کرد که داکا نگرانی خود را نسبت به حضور مسلمانان روهینگیا در این کشور اعلام کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی از کشته شدن احتمالی صدها نفر از مسلمانان روهینگیا بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه ارتش میانمار در 4 ماه اخیر پرده برداشته است.

میانمار تاکنون اتهامات مربوط به جنایت و آزار و اذیت علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین را رد کرده است. ارتش میانمار اعلام کرد که یک تیم ویژه را برای تحقیق درباره کشتارها و جنایات نیروهای امنیتی تشکیل داده است.

برخی آمارها نشان می‌دهد که از آغاز موج جدید خشونتها در میانمار علیه مسلمانان از اکتبر تاکنون بیش از 86 نفر کشته ‌شده‌اند.

دولت میانمار حاضر نشده است تا مسلمانان روهینگیا را به‌عنوان یکی از اقلیتهای قومی این کشور به رسمیت بشناسد و آنها را بنگال یا مهاجران غیرقانونی از بنگلادش ارزیابی کرده است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *