فحش از کجا می‌آید؟

دسته: جامعه شناسی جنابی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۶ دی ۱۳۹۵


فحش از کجا می‌آید؟

فحش از کجا میآید؟

 913774964

فحش عبارت است از اینکه انسان امور بد و زشت را به واسطه کلمات صریح و در بعضی موارد رکیک و زننده بیان کند و بیشتر اوقات به وسیله الفاظ مربوط به مسایل جنسی به کار می رود و افراد لاابالی و بیشرم و حیا آن عبارات را صریحاً بر زبان جاری میکنند.

در روایات ما آمده است که خداوند باحیا و کریم است و عفت و غیرت می‌ورزد و الفاظ رکیک در کلامش نیست.

انسان به‌خودی‌خود و در شرایطی که از انسانیت خود دور نشده است از به زبان‌آوردن الفاظ زشت و رکیک امتناع می‌کند اما کم‌کم با دورشدن از مدار انسانیت گفتن چنین الفاظی برایش عادی‌شده و گاهی به عادت تبدیل می‌شود. در کشورهای مختلف، قوانین و مجازاتهای خاصی برای فحاشی و ناسزاگویی در نظر گرفته می شود. به‌عنوان مثال یک دختر ۱۸ ساله انگلیسی به حکم قاضی دادگاه به جرم ناسزاگویی به دوستش و تهدیدکردن وی به مرگ در فیس‌بوک به سه ماه زندان محکوم شد. ضمناً او به مدت ۵ سال اجازه ندارد در هیچ وب سایتی پیغام بگذارد. در قانون مجازات اسلامی هجو و اهانت جرم محسوب‌شده و مستوجب مجازات است. به‌موجب ماده ۷۰۰ قانون مذکور: «هر کس به نظم یا نثر به‌صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند و یا هجویه را منتشر کند به حبس از یکتا شش ماه محکوم می‌شود».

ناسزا گفتن و فحاشی‌کردن روح شما رو کثیف می‌کنه. وقتی فحاشی می‌کنید به یه نفر یک لحظه خودتون رو جای طرف بذارید و ببینید درسته که یک نفر زن و بچه و مادر و خواهر شما رو به فحش بکشه؟

میگن فقط آدمایی فحاشی می‌کنن و از الفاظ رکیک استفاده می‌کنن که به هیچی اعتقاد ندارن. این رفتار زشت و ترک کنید. منبع: قانون آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *