عوارض آلودگی واحدهای تولیدی به نسبت جمعیت بین شهرداریها توزیع می شود

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


عوارض آلودگی واحدهای تولیدی به نسبت جمعیت بین شهرداریها توزیع می شود

عوارض آلودگی واحدهای تولیدی به نسبت جمعیت بین شهرداریها توزیع می شود

 628719357

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند عوارض آلودگی واحدهای تولیدی در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداریها و دهیاریهای همان شهرستان توزیع شود.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح روز (سه‌شنبه، 30 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه با اعمال تغییراتی با بند ج ماده 6 این لایحه موافقت کردند.

دربند ج اصلاح‌شده ماده 6 این لایحه آمده است که عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع‌بند (الف) و تبصره (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداریها، دهیاریها و فرمانداریهای (برای روستاهای فاقد دهیاری) همان شهرستان توزیع می‌گردد. در صورتی‌که آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی (پنجاه نفر و بیشتر) به بیش از یک شهرستان در یک استان سرایت کند، عوارض آلودگی بر اساس سیاستهای اعلامی سازمان به نسبت تأثیرگذاری، در کمیته‌ای مرکب از رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان و فرمانداران شهرستانهای ذی‌ربط، مدیرکل محیط‌زیست و مدیرکل امور مالیاتی استان بین شهرستانهای متأثر توزیع می‌شود.

هم‌چنین در تبصره این بند نیز آمده است که در صورتی‌که شهرستانهای متأثر از آلودگی در دو یا چند استان واقع‌شده باشند، اعضای کمیته توزیع‌کننده عوارض آلودگی واحدهای بزرگ (پنجاه نفر و بیشتر) متشکل از نماینده سازمان، روسای سازمانهای برنامه‌وبودجه استانهای ذی‌ربط، نماینده سازمان حفاظت محیط‌زیست و نماینده اداره کل مالیاتی بر اساس سیاستهای اعلامی سازمان اقدام به توزیع عوارض آلودگی خواهند کرد. گفتنی است پس از بررسی بند ج ماده 6 این لایحه نمایندگان با کلیات ماده پس از اصلاحات صورت گرفته با 139 رأی موافق، 82 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *