ظریف: اگر ترامپ توافق هسته‌ای را رد کند، شگفت‌زده‌اش می‌کنیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


ظریف: اگر ترامپ توافق هسته‌ای را رد کند، شگفت‌زده‌اش می‌کنیم

ظریف: اگر ترامپ توافق هستهای را رد کند، شگفتزدهاش میکنیم

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه همه طرفها باید به توافق برجام پایبند باشند، گفت: اگر دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا توافق هستهای را رد کند، ما وی را شگفتزده میکنیم.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سخنرانی در اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور پایتخت مالزی در گفتگو با خبرنگاران ایرانی و خارجی، در پاسخ به سؤالی در مورد واکنش به اقدام احتمالی ترامپ در موردتوافق هسته‌ای، گفت: اگر ترامپ توافق هسته‌ای را رد کند، وی همان‌گونه که پیش‌ازاین گفتم دوست دارد دیگران را شگفت‌زده کند، ما هم باعث شگفتی وی می‌شویم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید این عامل شگفتی چیست؟ گفت: اگر بیان شود که دیگر باعث شگفتی نمی‌شود.

ظریف با تأکید بر این‌که سیاستهای جمهوری اسلامی ایران ثابت است، گفت: این بر عهده آمریکا است که چگونه در برابر جامعه بین‌الملل تصمیم‌گیری کند. به نظر می‌آید دیگران در مورد اظهارات ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش به‌ویژه در مورد فلسطین و مسایل دیگر نگران هستند. ما منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به این‌که ما در دوره “باراک اوباما” هم مسایلی داشتیم، گفت: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای قراردادی بین‌المللی است و در مورد آن اصلاً نگران نیستیم. وزیر امور خارجه تأکید کرد: هر اقدامی که (دونالد ترامپ) انجام دهد ما در مورد آن نگران نیستیم. ما گزینه‌های خودمان را داریم. وی گفت این توافقی بین‌المللی است و همه باید به آن پایبند باشند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *