ضرورت توجه به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


ضرورت توجه به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد

ضرورت توجه به توسعه اقتصاد دانشبنیان و کسب درآمدهای غیر شهریهای

352885460

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کاهش جذب دانشجو اشاره کرد و گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی و حضور 2300 رقیب بهمنظور توسعه کیفی، باید به توسعه اقتصاد دانشبنیان و کسب درآمدهای غیر شهریهای توجه ویژهای داشته باشند.

دکتر میرزاده در جلسه هیأت امنای استان زنجان، گفت: جلسات هیأت امنای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال گذشته و هم‌چنین تعیین بودجه سال 96 از امروز شروع به کارکرده است.

دکتر میرزاده به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت حقوق و دستمزد به بیش از 100 هزار کارمند و عضو هیأت علمی است که قدرت توسعه زیرساختها و زیربناها را کاهش می‌دهد.

زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانشبنیان است

وی بابیان این‌که زیربنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری همواره به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرده‌اند دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مسیر گام برداشته، به‌طوری‌که امروز بیش از هزار شرکت، هسته و واحد فناور، 105 مرکز رشد، 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه و … در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که حدود 70 درصد مراکز رشد و شرکتهای دانش‌بنیان در مدت 3 سال گذشته ایجادشده است.

وی هم‌چنین به اتمام طرحهای نیمه‌تمام عمرانی اشاره کرد و گفت: از 2 میلیون و 500 مترمربع پروژه عمرانی نیمه‌تمام تاکنون یک‌میلیون و 800 هزار مترمربع به اتمام رسیده و به چرخه خدمات آموزشی و پژوهشی یا مالی و اداری درآمده است.

دکتر میرزاده با اشاره به رتبه جهانی تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در 4 سال اخیر رشد بسزایی داشته و امروز این دانشگاه توانسته از رتبه 750 چهار سال قبل در پایگاه ISI به رتبه 161 رسیده و جزو 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

تکریم اربابرجوع و سرعت بخشی به امور با راهاندازی اتوماسیون اداری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین با تأکید بر حذف کاغذ و راه‌اندازی اتوماسیون اداری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گفت: در راستای سرعت بخشی به انجام امور و تکریم ارباب‌رجوع 35 سامانه در سه سال گذشته راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وظایف دانشگاهها گفت: از وظایف اصلی دانشگاهها آموزش، پژوهش و کارآفرینی است و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان باید اثربخشی خود را در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش دهند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *