ضرورت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


ضرورت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان

در نشست پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه تأکید شد:

   ضرورت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان

  برخورد قاطع با مهندسین ناظر متخلف

 862800887

دومین جلسه پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه با حضور دکتر کهزادی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور، سعیدی رئیس مرکز سازمان مدیریت بحران و سایر نمایندگان سازمانهای تابع قوه قضاییه صبح امروز در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد.

دکتر کهزادی در این نشست اظهار کرد: خطرات آتش‌سوزی در حالی ساختمانهای قوه قضاییه را تهدید می‌کند که رفع برخی از این خطرات از جمله اعلام حریقها،‌ رفع اشکالات گازکشی و اتصالات برق نیاز به بودجه چندانی ندارد.

وی ادامه داد: اعلام حریقها با یک تعویض باطری قابل انجام است و در خصوص اشکالات گازکشیها و اتصالات برق نیز باید از ادارات متولی برای رفع آن اقدام شود که اداره گاز در این زمینه توصیه‌های خود را ارائه داده است.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه بر لزوم داشتن برنامه تخلیه تأکید کرد و گفت: داشتن برنامه تخلیه به‌ویژه برای ساختمانهای قوه قضاییه امری ضروری است و آموزشهای لازم در این زمینه باید داده شود که در راستای آموزش تخلیه و مقابله با بحران با همکاری شهرداری تهران این امر نه تنها برای کل پرسنل بلکه برای منازل نیز در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی انجام خواهد شد.

در ادامه سعیدی رئیس مرکز سازمان مدیریت بحران ضمن تشکر از تشکیل این جلسه گفت: به نظر ما پیشگیریهایی که در خصوص تشکیل ساختار مدیریت بحران در دستگاهها شده است را باید در ساختمانهای قوه قضاییه مدنظر قرار دهیم و در راستای پیشگیری و آموزش جدیدتر ورود کنیم.

وی ادامه داد: ما آمادگی ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی را در سطح کشور داریم و همراهی لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس مرکز سازمان مدیریت بحران به الزامات قانونی بیمه اماکن اشاره کرد و گفت: توجه به این الزامات قانونی امری مهم است؛ چرا که ایمنی را از لحاظ روانی افزایش می‌دهد.

سعیدی تصریح کرد: الزامات قانون در مورد مدیریت بحران باید مورد توجه جدی قرار گیرد، متأسفانه مدیریت بحران بعد از هر حادثه‌ای افول پیدا می‌کند و دیگر به آن توجه جدی نمی‌شود، ما در بحث اماکن دولتی نیز دچار مشکل هستیم باید بحث آموزش و بیمه را در مجموعه قوه قضاییه برای کارکنان و خانواده‌ها مورد توجه قرار دهیم.

رئیس مرکز سازمان مدیریت بحران تأکید کرد: پیگیری دستورالعمل امنیت و التزامات حوادث غیرمترقبه طبیعی که قوه قضاییه در تهیه آن همکاری کرده است، اهمیت فراوانی دارد و می‌توانیم آن را برای عموم مردم مورد توجه قرار دهیم.

سعیدی تصریح کرد: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر قانونی و بی‌رویه در افزایش ایمنی مؤثر است و سازمان مدیریت بحران آمادگی همکاری و انجام مانور مشترکی برای گسترش آموزش و آگاهی فرهنگ ایمنی را دارد.

وی گفت: در هنگام حوادث، شعبه‌ای برای رسیدگی به دعاوی در زمان بحران اختصاص داده شود.

در ادامه دکتر کهزادی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه گفت: خوشبختانه تمامی ساختمانهای قوه قضاییه بیمه هستند و ما تا سال گذشته تمام ساختمانهای کارکنان را نیز در مقابل آتش‌سوزی بیمه کرده بودیم. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *