شکست کامل داعش دو سال طول می‌کشد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۸ دی ۱۳۹۵


شکست کامل داعش دو سال طول می‌کشد

فرمانده ائتلاف بینالمللی علیه داعش:

شکست کامل داعش دو سال طول میکشد

 37

فرمانده ائتلاف بینالمللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا روز دوشنبه در گفتوگو با روزنامه انگلیسی «دیلی بیست» گفت: شکست داعش در عراق و سوریه حداکثر دو سال به طول میانجامد.

به نوشته روزنامه دیلی بیست، استفان تاونسند افزود: نمی‌توان تاریخ مشخصی را برای پایان جنگ با داعش تعیین کرد اما روند عملیات تاکنون و نتایج به‌دست‌آمده بسیار خیره‌کننده است.

وی گفت: پس از آزادسازی دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه نیروهای ائتلاف عملیات خود را برای بیرون راندن و نابودی عناصر باقی‌مانده داعش در صحرای هم‌مرز میان عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

استفان تاونسند با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین سلاح در موصل اکنون خودروهای بمب‌گذاری‌شده داعش است افزود: عملیات نیروهای عراقی در موصل به‌طور موقت و به دلیل کمبود مهمات متوقف‌شده است.

وی با حمایت از نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: این نیروها با موافقت دولت عراق و به‌صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند و تاکنون موفقیتهای قابل‌توجهی کسب کرده‌اند.

استان نینوا از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ شاهد عملیات نظامی گسترده‌ای به‌منظور بازپس‌گیری شهر موصل است که داعش در ژوئن ۲۰۱۴۴ آن را به اشغال خود درآورد.

نیروهای مشترک عراق درزمینهٔ آزادسازی شماری از شهرها و مناطق به پیشرفت قابل‌توجهی دست یافتند و دولت عراق نیز تعهد داد تا از تأسیسات زیربنایی موصل محافظت کرده و آوارگان را به مناطق آزادشده بازگرداند. منبع: جمهوری اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *