شماره‌گذاری موتورسیکلتها منوط به رعایت مقررات استاندارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۵


شماره‌گذاری موتورسیکلتها منوط به رعایت مقررات استاندارد

معاون وزیر کشور:

شمارهگذاری موتورسیکلتها منوط به رعایت مقررات استاندارد

556458004

معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر لزوم رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلتها: شمارهگذاری موتورسیکلتها بیتردید منوط به رعایت کامل مقررات استاندارد است.

 هوشنگ خندان‌دل در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه دو موضوع نحوه مقابله با موتورسیکلت‌سواران متخلف و معاینه فنی در قالب سیستم یکپارچه ایجادشده و به دنبال آن اجرای طرح LEZ در دستور کار شورا قرار داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید درباره این وسیله نقلیه شاهد تشدید اعمال قانون باشیم، گفت: در مورد موتورسیکلت‌سواران بر تشدید اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید شد و نحوه شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلتها که درگذشته تصویب‌شده بود، مورد تأکید قرار گرفت. معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: شماره‌گذاری موتورسیکلتها بی‌تردید منوط به رعایت کامل مقررات استاندارد است که در این جلسه نیز درخواست شد سازمان استاندارد بر نحوه اعمال دقیق این مقررات نظارت کاملی داشته باشد. خندان‌دل به موضوع آموزش و ارتقای فرهنگ در خصوص استفاده از موتورسیکلتها به‌عنوان یکی دیگر از مباحث مورد تأکید جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پیشنهاد‌هایی در خصوص نحوه آموزشهای ارائه‌شده داشت که با مجموعه پیشنهادها موافقت شد. وی به اجرایی شدن سیستم یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) اشاره کرد و افزود: مراکز معاینه فنی در شبکه یکپارچه معاینه فنی به‌صورت مکانیزه و بدون مداخله انسانی تستهای لازم را بر روی وسایل نقلیه انجام می‌دهند؛ همه این مراکز به دوربینهای پلاک خوان مجهز هستند و اطلاعات خودروها پس از انتقال به سامانه‌های وزارت کشور بر روی سرورهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز می‌نشیند. معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخلاف گذشته که داشتن برگه معاینه فنی منوط به داشتن یک گواهی بود، اما امروز داشتن معاینه فنی تنها منوط به وجود اطلاعات خودرو در سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) است. این معاینه فنی در سطوح مختلف ارائه می‌شود. بی‌تردید این سیستم تحول مؤثری بوده که مراحل تکمیلی آن نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *