سه مسأله‌ای که سبب ایجادخلل در پیشرفت علمی دانشگاه می‌شود

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵


سه مسأله‌ای که سبب ایجادخلل در پیشرفت علمی دانشگاه می‌شود

سه مسألهای که سبب ایجادخلل در پیشرفت علمی دانشگاه میشود

831898837

محمد واحدی عضو فعال تشکل دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به مسایلی که میتواند در پیشرفت علمی کشور خلل ایجاد کند، گفت: دانشگاه نباید درگیر حاشیه شود که البته اینروزها حاشیه در دانشگاهها به چند بخش تقسیم میشود که اولین بخش مربوط به مسایل سیاسی است.

وی افزود: دانشگاه نباید به باشگاه احزاب و سیاسی‌گری و هوچی‌گری تبدیل شود، یعنی نباید یکی از احزاب برنامه‌ای بگذارد و دانشجویان بدون این‌که بدانند بحث اصلی بر سر چه چیزی است، موضع‌گیری کنند و به هوچی‌گری بپردازند که با نزدیکی به زمان انتخابات این مسایل در دانشگاهها پررنگ‌تر   می‌شود.

واحدی گفت: گاهی به‌جای این‌که جو آرام و عقلانی در دانشگاه وجود داشته باشد، مسایل بی‌محتوا به دغدغه دانشجویان تبدیل می‌شود و همین جو سبب می‌شود تا روحیه علمی دانشجویان به حاشیه برود. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: مسأله بعدی بحث مسایل فرهنگی دانشگاههاست، وقتی فضای دانشگاه به‌صورتی می‌شود که کار علمی در آن برجسته نیست، مسایل حاشیه‌ای ایجاد می‌شود، به‌ طور مثال گاهی وضع نامناسب ظاهری دانشجویان در دانشگاه این مسأله را به ذهن می‌آورد که کار علمی در دانشگاه با خلل مواجه است. وی ادامه داد: درگیر شدن اساتید با مسایل حاشیه‌ای نیز یکی دیگر از مسایلی است که در پیشرفت علمی خلل ایجاد می‌کند. حاشیه‌هایی که برای اساتید به‌خصوص اساتید جوان ایجاد می‌شود، سبب خلل در پیشرفت علمی می‌شود، زیرا اساتید نباید به‌جز دغدغه علمی دغدغه‌های دیگری داشته باشد. به گفته واحدی گاهی یک استاد به دلیل اعتقادات مذهبی یا سیاسی باید از دانشگاه برود که این مسایل سبب می‌شود تا کار علمی استاد با دغدغه مواجه شود. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *