سرفصلهای رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۳۹۵


سرفصلهای رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد

سرفصلهای رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد

489675866

سرفصلهای رشته درسی «مددکاری اجتماعی» به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی رسید.

در این جلسه، سرفصلهای رشته درسی «مددکاری اجتماعی» در مقطع کارشناسی بررسی و گزارش کارگروه مربوطه پیرامون این موضوع ارائه شد.

در این گزارش، با اشاره به اهمیت و حساسیت این رشته درسی در کاهش اثرات آسیبهای اجتماعی به‌عنوان یکی از معضلات فعلی جامعه، کاربردی شدن و به‌روزرسانی این رشته درسی جزء مهم‌ترین رویکردها در تدوین سرفصلهای این رشته درسی برشمرده شد.

در بخش دیگری با اشاره به سابقه تاریخی مددکاری اجتماعی در معارف اسلامی و لزوم تبیین نظریه اسلامی رفاه و پیش‌گیری از آسیبهای اجتماعی مواردی مانند توأم بودن امور دنیوی و اخروی در نگاه اسلام به جامعه، عبارت تلقی شدن خدمت به طلاق به‌عنوان مبنای نگاه اسلام به مددکاری اجتماعی و نقش خانواده در پیش‌گیری و درمان آسیبهای اجتماعی نیز تأکید شد.

در ادامه گزارش کارگروه علوم اجتماعی پیرامون رشته درسی مددکاری اجتماعی، توجه به نقش تعلیم و تربیت در پیش‌گیری از آسیبهای اجتماعی، کارکرد روانشناسی اجتماعی در این زمینه و توأم بودن آموزش عملی و نظری نیز مورد تأکید و توجه قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی اعضا پیرامون سرفصلهای ارائه‌شده این رشته درسی به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی رسید. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *