سامانه پاسخ‌گویی به شکایات و ارتباط‌ مردمی بانک مرکزی

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۵


سامانه پاسخ‌گویی به شکایات و ارتباط‌ مردمی بانک مرکزی

سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی

1

 در اهتمام به مقوله «صیانت از حقوق شهروندی، شفافسازی و تکریم اربابرجوع» و در «پاسخ» به انتظارات هموطنان گرامی «سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» به نشانی اینترنتی www.cbi.ir بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مورد بهرهبرداری قرارگرفته است. این سامانه دریچه ارتباطی تکتک آحاد مردم شریف کشورمان برای طرح «شکایات، درخواستها، گزارشها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادها» با بانک مرکزی ج.ا.ا بهعنوان ناظر عالی بانکها و مؤسسات اعتباری و سایر فعالان مجاز بازار پول کشور است. مراجعه به سوابق، نشاندهنده موفقیت نسبی این سامانه در نیل به اهداف ایجادی آن میباشد بهطوریکه در مدتزمان کوتاهی توانسته است بخش کثیری از درخواستها را پاسخ داده و رضایت هموطنان شریف را فراهم نماید. انتظار داریم با همدلی و همکاری خود این بانک را در خدمترسانی با کیفیت و سریع و همچنین ارتقای بازدهی «سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی» یاری نمایید. به همین منظور توجه شما را به نکات زیر معطوف مینماید:

الف) گام نخست: شایسته ‌است موضوع مورد درخواست یا شکواییه خود را مطابق «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان مؤسسات اعتباری» مصوب شورای پول و اعتبار که طی بخش‌نامه شماره 306382/93 مورخ 15/11/1393 به کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری ابلاغ گردیده؛ به واحدهای بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا مؤسسه اعتباری مربوطه منعکس نمایید. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را به همراه مستندات در سامانه این بانک ثبت فرمایید. این امر موجب تسریع در بررسی تقاضا و ارائه پاسخ به شما خواهد بود.

ب) طرح موضوع توسط ذی‌نفع: هرگونه شکایت و درخواستی، می‌بایست توسط ذی‌نفع و یا وکیل قانونی او مطرح گردد. درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا مؤسسه اعتباری موردنظر الزامی است.

ج) شکواییه‌های مطروحه در محاکم قضایی: به دلیل قاطع بودن احکام دادگاهها، شکواییه‌هایی که در محاکم قضایی مطرح و در حال رسیدگی هستند قابل‌بررسی توسط بانک مرکزی ج.ا.ا نمی‌باشند.

د) موارد خاص: به‌منظور تسریع در رسیدگی به شکواییه‌ها، در ارتباط با مواردی که محور اصلی مکاتبات مردمی با بانک مرکزی ج.ا.ا می‌باشند، اطلاعات لازم در «سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط‌ مردمی» ارائه گردیده است. از این‌رو خواهشمند قبل از ثبت تقاضای خود در این سامانه، اطلاعات مشروحه در 21 سرفصل موجود در سامانه را به‌دقت مطالعه فرمایید.

1- درخواست وام 2- بخشودگی سود و تسهیلات 3- استمهال- تقسیط مجدد تسهیلات – بخشودگی جرایم دیرکرد 4- تأمین- 5- ضامن 6- مسؤولیت ضامن 7- ضمانت و ترهین وثایق 8- افزایش وام ازدواج 9- امور داخلی بانکها و مؤسسات اعتباری 10- ارز مسافرتی 11- ارز زائران حج و عتبات عالیات 12- ارز دانشجویی 13- ارز فرصتهای مطالعاتی 14- تقاضای تأسیس صندوقهای قرض‌الحسنه 15- تقاضای تأسیس صرافی 16- فهرست بانکها، مؤسسات اعتباری، صرافیها و شرکتهای لیزینگ دارای مجوز بانک مرکزی 17- شکایات و درخواستها در خصوص عملکرد صندوقهای قرض‌الحسنه و مؤسسات مالی و اعتباری 18- راهنمای رفع سوءاثر از سوابق چکهای برگشتی اشخاص 19- تراکنش و مغایرتهای کارتهای بانکی (شاپرک و شتاب) 20- استخدام در بانک مرکزی 21- علت حذف اسامی برخی از مؤسسات و بانکها از روی سایت بانک مرکزی و علل به‌روز نبودن اطلاعات مشتری در سامانه تسهیلات و تعهدات بانکی بانک مرکزی. منبع: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ا‌یران

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *