رویکرد دانشگاه علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


رویکرد دانشگاه علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی

رویکرد دانشگاه علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است

905344298

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر اینکه نباید دراین دانشگاه مدرک‌گرایی موردتوجه باشد، گفت: رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه مدرک به امور مهارتی است.
دکتر جواد فرهودی در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان، افزود: اساس شکل‌گیری این دانشگاه از ابتدا به‌عنوان یک بنگاه آموزش عالی، مهارتی و شغل آفرین بوده اما متأسفانه تاکنون این رویکرد محقق نشده است.
وی ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری این دانشگاه، اساتید و دانشجویان آچار به دست و مهارتی می‌خواستیم اما متأسفانه این مراکز نیز به عارضه‌ای که مراکز آموزش عالی کشور به آن مبتلاست، دچار شده‌اند.
فرهودی خاطرنشان کرد: گسترش این دانشگاه‌ها در سطح کشور موجب خارج شدن از مسیر کارآفرینی شده است که امیدواریم با مدیریت جدید این مراکز به مسیر اصلی خود بازگردند.
وی شناسایی مزیت‌های نسبی و شغلی هر استان را از اولویت‌های کاری مدیران مراکز استان‌ها برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد این دانشگاه‌ها کارآفرینی و تربیت نیروهای مهارتی است بنابراین شناسایی مزیت‌های نسبی و شغلی امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.
فرهودی به لزوم بازبینی دوره‌های آموزشی در هر استان و پایش محتواهای آموزشی اشاره کرد و گفت: مدیران این مراکز در استان‌ها با انجام این پایش، دوره‌ها و محتواهایی که بازخورد کمتری در آن استان دارند، حذف خواهند کرد.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: متأسفانه در شرایط حاضر هر فردی که از دانشگاه‌های دیگر جا می‌ماند، به مراکز علمی کاربردی رجوع می‌کند درصورتی‌که ماهیت شکل‌گیری این دانشگاه مهارت پروری بوده است.
وی شناسایی و جذب نخبگان برای تدریس را از دیگر ضروریات این دانشگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند بر کارکرد این مدرسان نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.
فرهودی ایجاد عوامل رقابتی لازم در میان دانشجویان همچون برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را از دیگر سیاست‌های اتخاذی این دانشگاه در سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید پشتوانه لازم مالی را برای حمایت از دانشجویان داشته باشد.وی نظارت دقیق و تعامل نزدیک با مراکز علمی و کاربردی را از دیگر وظایف مدیران واحدهای استانی خواند و تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران استانی با ایجاد نیروی کار منطقه‌ای مزایای نسبی و شغلی هر شهر را جمع‌آوری، ادغام و مورد بازبینی قرار دهند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *