رویکرد کاهش آسیبهای اجتماعی در دهه‌های گذشته کاملاً دولتی بود

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


رویکرد کاهش آسیبهای اجتماعی در دهه‌های گذشته کاملاً دولتی بود

مؤیدی:

رویکرد کاهش آسیبهای اجتماعی در دهههای گذشته کاملاً دولتی بود

804435494

قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قطعاً بایستی در مسیر اجتماعی حرکت کنیم و در حوزه اجتماعی برنامهریزی کنیم.

 علی مؤیدی درباره این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است 25 درصد گرایش به موادمخدر هم در بحث عرضه و هم تقاضا کاهش یابد در این‌باره که برای تحقق این برنامه از پتانسیل مردمی چه استفاده‌ای خواهید کرد؟ افزود: اکنون شاهد یک حرکت جهادی و بسیج عمومی در کشور هستیم که بی‌نظیر و بی‌بدیل است و امروز نیز شاهد اجتماع عظیمی از اقشار و نخبگان مختلف جامعه بودیم که در راستای چگونگی کاهش آسیبهای اجتماعی در بحث اعتیاد اظهارنظر می‌کردند و از نظرات آنها استفاده شد.

وی گفت: بحث پدیده اعتیاد یک بحث پیچیده و چندبعدی است که به لحاظ نوع خاص این جرم در جامعه پیچیدگی خاصی دارد و مستلزم ورود به لایه‌های مختلف این پدیده و جرم هستیم.

قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در کشورهایی که در بحث کاهش آسیب موفق بودند و توانستند از پتانسیلها و از ظرفیتهای اجتماعی به نحو مطلوبی استفاده کنند و توفیقات خوبی نیز کسب کردند، اجتماعی کردن این مبارزه بود. مؤیدی بابیان این‌که رویکرد ما در دو، سه دهه گذشته کاملاً دولتی بود گفت: خوشبختانه هم در قانون اساسی و هم در سیاستهای بالادستی به استفاده از بخش اجتماعی و مشارکت مؤثر مردم در بخش کاهش عرضه موادمخدر و کاهش تقاضا تأکید شده است.

وی افزود: در دو، سه سال گذشته شاهد یک نهضت، حرکت و رویکرد جدیدی در بحث مبارزه هستیم که متمرکز بر مباحث اجتماعی است و در واقع استفاده بهتر از عناصر و نهادهای اجتماعی است.

قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در دو سه سال گذشته مطالعات و برنامه‌ریزی خوبی انجام‌شده که عصاره ساعتها مطالعه و برنامه‌ریزی در بحث چگونگی اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر است و امروز نمونه آن را در سطح ملی شاهد بودیم. وی افزود: اگر بخواهیم آن بحث کاهش 25 درصد که در برنامه ششم ابلاغ‌شده تحقق پیدا کند قطعاً بایستی از مسیر اجتماع حرکت کنیم و در این حوزه برنامه‌ریزی کنیم و از قابلیتها و ظرفیتهای بسیار بالقوه و بالفعلی که در جامعه وجود دارد بهره ببریم.

مؤیدی گفت: اگر صرفاً در حوزه دولت متمرکز شویم مطمئناً آن اهداف از پیش تعیین‌شده محقق نخواهد شد مگر این‌که از توانمندیهای خوب مردم استفاده کنیم.

قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اکنون در حال گذار از بخش دولتی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی به بخش خصوصی و اجتماعی هستیم و باید بااحتیاط و مطالعه بیشتر و با در نظر گرفتن همه ابعاد بتوانیم از این گذر عبور کنیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ وی گفت: اکنون مهارت سازی در مدارس جزء سیاستها و اولویتهای نخست ما است که در 12 استان بحث مهارت‌آموزی و چگونگی پیشگیری از اعتیاد متمرکز شدیم و با این بسیج عمومی امیدواریم شاهد فرهنگ همگانی تنفر از اعتیاد باشیم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *