راه‌اندازی کلینیکهای حقوق تخصصی برای کاربردی کردن علوم انسانی


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵


راه‌اندازی کلینیکهای حقوق تخصصی برای کاربردی کردن علوم انسانی


وزیر علوم تأکید کرد:

راه‌اندازی کلینیکهای حقوق تخصصی برای کاربردی کردن علوم انسانی

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم افتتاح دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد، در سخنانی با تأکید بر اهمیت رشته‌های حقوقی اظهار کرد: تأسیس دانشکده حقوق امری ضروری است.
برای مثال باوجوداینکه نفت مسأله مهمی در کشور ما است، تعداد حقوقدانان نفتی ما بسیار اندک است. لذا در کشور به افراد متخصص در حوزه‌های حقوقی و علوم سیاسی نیاز داریم.
وزیر علوم با اشاره به دانشگاههای نسل سوم اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاههایی است که به سمت دانشگاههای نسل سوم حرکت می‌کند. باید توجه کرد که دانشگاههای نسل سوم فقط متخصص رشته‌های ریاضی، فنی و مهندسی نیست بلکه رشته‌های علوم انسانی نیز باید در این مسیر گام بردارند.
فرهادی در ادامه با اشاره به ساماندهی آموزش عالی گفت: با توجه به نقشه جامع علمی کشور و سیاستهای ابلاغی باید در آموزش عالی تغییراتی صورت می‌گرفت که آمایش آموزش عالی نیز در این راستا به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و ابلاغ شد. در راستای ساماندهی آموزش عالی، دانشگاهها برای ارتقاء کیفیت کنار هم گذاشته می‌شوند و فعالیت آنها همپوشانی می‌شود. وی با تأکید بر اهمیت توسعه رشته‌های جدید گفت: امسال تعداد داوطلبان کنکور حدود 850 هزار نفر بود که تعدادی کمتر از این در جلسه آزمون حاضر شدند درصورتی‌که علاوه بر دانشگاههای دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاههای غیرانتفاعی، دانشگاههای پیام نور و غیره نیز باید دانشجو پذیرش کنند بنابراین ضرورت دارد رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای راه‌اندازی شوند.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت‌علمی گفت: تفاوت آیین‌نامه جدید با آیین‌نامه قبلی این است که اساتید برای ارتقاء باید مقاله علمی تولید کرده و شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند. اجرای این آیین‌نامه تا بهمن‌ماه ضروری نیست و افرادی که طبق آیین‌نامه قبلی عمل می‌کردند تا بهمن‌ماه فرصت دارند که به روال سابق خود ادامه دهند.
منبع: ایسن

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *