دیپلمات کره شمالی مظنون به دست داشتن در قتل برادر «اون» شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵


دیپلمات کره شمالی مظنون به دست داشتن در قتل برادر «اون» شد

دیپلمات کره شمالی مظنون به دست داشتن در قتل برادر «اون» شد

 

 

پلیس مالزی خواستار بازجویی از دو مظنون در پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی شد که یکی از آنها دیپلمات سفارت کره شمالی است.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ پلیس مالزی نام یک مقام ارشد سفارت کره شمالی و یک کارمند خطوط هوایی کره شمالی را اعلام کرد که باید در روند تکمیل تحقیقات مرتبط با قتل کیم جونگ‌- نام در فرودگاه کوآلالامپور مورد بازجویی قرار بگیرند.

کیم جونگ‌- نام ۴۶ ساله برادر ناتنی رهبر کره شمالی بود که در فرودگاه کشته شد. مقامهای کره جنوبی و آمریکا معتقدند که این ترور به دست عوامل کره شمالی صورت گرفته است. کیم جونگ- نام از مخالفان صریح کنترل خانواده‌اش بر کره شمالی بود.

رئیس پلیس مالزی خواستار بازجویی از هیون کوانگ سانگ ۴۴ ساله، دبیر دوم سفارت کره شمالی است. این مقام هم‌چنین خواستار بازجویی از کیم یوک ایل ۳۴ ساله شده که کارمند شرکت هواپیمایی دولتی کره شمالی موسوم به ایر کوریو است. به گفته این مقام‌، هر دوی آنها در مالزی هستند اما او اطلاعات بیشتری ارائه نکرد. رئیس پلیس مالزی گفت: این افراد به‌عنوان مطلع احضار شدند و امید داریم که سفارت کره شمالی همکاری کند در غیر این صورت خودمان وارد عمل می‌شویم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *