دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا با رئیس دیوان عدالت اداری

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۵


دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا با رئیس دیوان عدالت اداری

دیدار معاون شورای حکومتی ایتالیا با رئیس دیوان عدالت اداری

حجتالاسلاموالمسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری دراین دیدار با خوشامدگویی به هیأت قضایی ایتالیا ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر، ضمن تبادل تجربیات و توسعه روابط، 2 طرف به آشنایی متقابل با نظام قضایی 2 کشور دست یابند.

6

رئیس دیوان عدالت اداری دراین دیدار بابیان اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، قوه‌ای مستقل است، به ارائه آماری از پرونده‌های وارده به دیوان عدالت پرداخت و گفت: سالانه حدود 100 هزار پرونده وارد دیوان عدالت اداری می‌شود که 30 تا 35 درصد آنها وارد تشخیص داده می‌شود. فیلیپو پاترونی گریفی معاون رئیس شورای حکومتی ایتالیا نیز میزان پرونده‌های وارده به شورای حکومتی این کشور طی 1 سال را 115 هزار فقره اعلام کرد. 2 طرف دراین دیدار ضمن تشریح سازوکار رسیدگی قضایی خود به شکایات از دوایر دولتی و مصوبات در محاکم اداری، بر لزوم تبادل تجربیات آموزشی و توسعه روابط قضایی در جهت نزدیکی هر چه بیشتر دولت و ملت ایران و ایتالیا تأکید کردند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری تصریح کرد: ما در خصوص مسائل حقوقی ازلحاظ مبنایی با کشورهای غربی خصوصاً آمریکا، انگلیس و فرانسه، حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

دادستان کل کشور افزود: پیشنهاد ما به غرب این بوده است که در 1 فضای کاملاً علمی و حقوقی و به‌دوراز هیاهوهای سیاسی پیرامون حقوق بشر، پرسش و پاسخهای دوسویه داشته باشیم. حجت‌الاسلام منتظری با طرح سؤالاتی مبنی بر سکوت غرب در قبال جنایات حقوق بشری در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و … ، از هیأت ایتالیایی خواست به این سؤال پاسخ دهند که «آیا محکومیت قضایی یک مجرم در جمهوری اسلامی طبق موازین و قوانین داخلی نقض حقوق بشر است یا کشتار فجیع انسانهای بی‌دفاع و بی‌گناه اعم از زن و مرد و پیر و جوان و کودک و خردسال؟» دادستان کل کشور با انتقاد از مواضع دوگانه غرب در قبال موضوعات حقوق بشری خواستار ورود جدی جوامع حقوقی اروپا برای رفع چالش تناقضات غرب در حوزه حقوق بشر و تنویر افکار عمومی جهان پیرامون این مواضع دوگانه شد.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا به‌ویژه ایتالیا بر لزوم اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافقات انجام‌گرفته و به کار بستن نظریه‌ها در میدان عمل تأکید کرد.

فیلیپو پاترونی گریفی معاون شورای حکومتی ایتالیا نیز دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، با پذیرش انتقادات دادستان کل کشور گفت: تلاش ما این است که برای محکوم کردن جنایات وحشیانه در سطح جهان، اجماعی در میان سیاسیون حاصل کنیم.

یکی از اعضای هیأت ایتالیایی نیز با ارائه گزارشی از روند مذاکرات حقوق بشری میان ایران و ایتالیا، مدل این مذاکرات را الگویی برای سایر کشورهای اروپایی دانست و از پیشرفت این گفتگوها خبر داد.

در پایان این دیدار، ترجمه‌ای از قانون دیوان عدالت اداری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به هیأت ایتالیایی اهدا شد. منبع: داد ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *