دستگیری 700 جاعل و مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۵


دستگیری 700 جاعل و مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

رئیسکل دادگستری استان تهران خبر داد:

دستگیری 700 جاعل و مدعی نفوذ در دستگاه قضایی

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران به سوءاستفاده عده‌ای از نام اشخاص حقوقی و قضایی در امر رشوه‌گیری اشاره کرد و گفت: تا به امروز بیش از 700 جاعل و مدعی اعمال‌نفوذ در دستگاه قضایی شناسایی‌شده‌اند که تعدادی از این افراد در زندان هستند و تحقیقات اولیه پرونده برخی افراد انجام و با ضمانت آزادند تا رسیدگیهای قضایی انجام شود و برخی نیز محکومیتهای قطعی پیداکرده‌اند.

وی با تأکید برافزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و برخورد با مفاسد احتمالی در درون و پیرامون دستگاه قضایی اظهار کرد: با تقویت نظارتهای مدیریتی و آسیب‌شناسی موضوع به این نتیجه رسیده‌ایم که بخشی از ذهنیت مردم و جامعه و مسؤولان درباره عملکرد دستگاه قضایی منطبق با واقعیت نیست و دراین‌باره بزرگنمایی شده است.

این مسؤول عالی قضایی در ادامه بیان کرد: بخشی از این موضوعات به اشخاصی بازمی‌گردد که هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی ندارند و اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب بدنامی این دستگاه می‌شوند.

وی همچنین گفت: بخش جزئی و اندکی هم به تخلفاتی که همکاران در درون دستگاه انجام می‌دهند، بازمی‌گردد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: با رصد فضاهای پیرامونی دادگستری و اخبار کسب شد افرادی که بنام قضات اقداماتی را انجام می‌دادند و سوءاستفاده می‌کردند و موجب بدنامی دستگاه قضایی می‌شدند شناسایی و دستگیر شدند.

اسماعیلی افزود: دراین رابطه از ابتدای مسؤولیتم تاکنون بیش از 700 نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند که اکثریت این افراد هیچ ارتباطی با دستگاه قضایی نداشتند و همکاران ما را نمی‌شناختند، نمونه بارز آن این بود که به نام مسؤولان ارشد دادگستری استان تهران پول می‌گرفتند و شأن آنها را هم مراعات نکرده بودند که این افراد مورد شناسایی قرار گرفتند. این مسؤول عالی قضایی بر برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان تأکید کرد و در ارتباط با سالم‌سازی در درون دستگاه گفت: بنا را براین گذاشتیم که بررسیها ،تعقیب، پیگیری و رسیدگی در ارتباط با موضوعات داخل قوه قضاییه جدی و بدون اغماض باشد و در عمل ثابت کرده‌ایم که با مختلفان داخلی بدون اغماض برخورد می‌کنیم که این امر باعث شده است تا حدودی ذهنیتها  تغییر یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران بابیان اینکه مأموریت خود را دراین حوزه خاتمه یافته نمی‌دانیم، اظهار کرد: معتقدیم که باید رصدهای اطلاعات و نظارتهای مدیریتی چه آشکار و پنهان تقویت شود به‌گونه‌ای که اگر هنوز هم افرادی باشند که موجب بدنامی دستگاه قضایی می‌شوند شناسایی و برخورد قاطع و قانونی با آنان صورت گیرد و این کار را با حساسیت انجام می‌شود.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *