در دولت قبل سازمان تأمین اجتماعی به سازمانی شخصی تبدیل‌شده بود

دسته: حقوق بیمه
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۵


در دولت قبل سازمان تأمین اجتماعی به سازمانی شخصی تبدیل‌شده بود

آیتالله هاشمی رفسنجانی:

در دولت قبل سازمان تأمین اجتماعی به سازمانی شخصی تبدیلشده بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از بازگشت مجدد قطار سازمان تأمین اجتماعی به ریل قانون و قانون مداری گفت: متأسفانه در دولت قبل این سازمان به‌جای صیانت از منابع و منافع مردم، به سازمانی شخصی با اهدافی غیر از خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تبدیل‌شده بود.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت مأموریت اصلی این سازمان در تأمین رفاه مردم افزود: تأمین اجتماعی یک ضرورت و اصل بسیار مهم در تأمین آسایش و امنیت روحی و روانی مردم است، سازمان تأمین اجتماعی باید محور نیرومندی برای حل مشکلات مردم نیازمند و رفع تبعیض باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بابیان اینکه با تحقق تأمین اجتماعی کامل، انسان از بدو تولد تا لحظه مرگ نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای درزمینه درمان، تغذیه، مسکن، تحصیل و شغل داشته باشد، اظهار داشت: اگر تأمین اجتماعی شامل همه افراد جامعه شود و دیگر فردی نگران تأمین نیازهای اولیه و ضروری زندگی خویش نباشد و اگر امکان شغل نداشته نباشد و از حقوق بیکاری استفاده کند، جامعه‌ای اسلامی، انسانی، آرام و بانشاط خواهیم داشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: وقتی نیازهای اولیه انسانها تأمین شود، آنهایی که علاقه‌مند به زندگی بهتر و موقعیت اجتماعی برتر هستند، طبیعتاً کار و تلاش بیشتری می‌کنند که به جایگاه موردنظر خود دست یابند، ولی اگر افراد، درگیر رفع نیازهای ابتدایی خود باشند، قطعاً نمی‌توانند رشد و پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشند.

وی همچنین به لایحه فقرزدایی و تأمین اجتماعی همگانی در دولت سازندگی اشاره کرد و گفت: اگر این لایحه که با سالهای پایانی دولت مقارن شد، اجرا می‌شد، قطعاً انقلابی در زندگی مردم به لحاظ برخورداری از امکانات و ضرورتهای اولیه زندگی به وجود می‌آمد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خود، ‘رقابت’ را یک اصل اساسی و پذیرفته‌شده در اقتصاد دانست و افزود: اگر بخواهیم شاهد رونق اقتصادی و برخورداری مردم از زندگی ایدئال و مناسب باشیم، باید به این اصل توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفسیر اصل 44 قانون اساسی را برگرفته از اصل مهم رقابت قلمداد کرد و گفت: بر اساس این اصل که رهبری انتظار انقلاب اقتصادی را در دولت سابق داشتند، دولت باید تمام فعالیت و کارهایی که مربوط به حاکمیت نیست، به مردم واگذار کند.

وی ادامه داد: اگر دولت زمینه ورود و فعالیت بخش خصوصی در همه پروژه‌ها و بخشهای کشور را فراهم کند، با توجه به نیروی انسانی علاقه‌مند، توانمند و تحصیل‌کرده‌ای که داریم، می‌توانیم کشور را به یک کارگاه عمومی تولیدی برای سازندگی، توسعه، تجارت و ارائه خدمات مطلوب تبدیل کنیم و شاهد رونق تولید، خروج از رکود و رشد و توسعه کشور در همه زمینه‌ها باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه کار، زندگی و فعالیت در فضای رقابت سالم، بسیار اثرگذار و سودمند است، گفت: افراد توانمند و باانگیزه اگر دراین شرایط قرار بگیرند، برای اینکه از قافله عقب نمانند و خود را به دیگران برسانند، هرروز به تجربه و دانش خود می‌افزایند و سعی می‌کنند جزء بهترین وبرترینهای حوزه کاری خود باشند.

وی تأکید کرد: امیدوارم در سایه عنایات امام زمان (عج) کشوری سرافراز و پیشرفته داشته باشیم.

در آغاز این دیدار، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان دیدگاههای خویش در خصوص نظام تأمین اجتماعی و اجرای سیاستهای رفاهی توانمندسازی پرداخت.

همچنین سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به ارائه گزارشی از وضعیت سازمان پرداخت و گفت: این سازمان 41 میلیون و 800 هزار نفر بیمه‌شده دارد که در طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر از افراد حاشیه‌نشین و خط فقر زیرپوشش بیمه درمانی این سازمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به افتتاح سه بیمارستان در مناطق محروم زابل، بیرجند و کرمان، گفت: 40 مرکز درمانی در یک سال اخیر یا مورد بهره‌برداری قرارگرفته و یا پروژه ساخت آنها آغاز به کارکرده است.

نوربخش همچنین به سیاستهای سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از تولید اشاره و اظهار کرد: بخشودگی جرایم کارفرمایان و تقسیط اصل بدهی دراین راستا صورت گرفته است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *