حقوق عامه در کشور ما بسیار مظلوم است اعتبار دستگاه قضایی با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری بالا می‌رود

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


حقوق عامه در کشور ما بسیار مظلوم است اعتبار دستگاه قضایی با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری بالا می‌رود

  حقوق عامه  در کشور ما بسیار مظلوم است   اعتبار دستگاه قضایی با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری بالا می‌رود

351338715

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری گفت: امروز حقوق عامه در کشور ما بسیار مظلوم است چرا دادستانها از اختیارات قانونی خود مطابق ماده 290 آیین دادرسی کیفری دراین زمینه استفاده نمی‌کنند. معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور که فعال‌تر شود هر موضوعی که به حقوق عامه برمی‌گردد را رصد پیگیری و نظارت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، افزود: مشروعیت کار همه ما به اذن و اجازه مقام معظم رهبری برمی‌گردد. مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان با مسؤولان قضایی اظهار کردند قوه قضائیه باید صد درصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. اگر ما مشروعیت خودمان را مستند به اذن ولی‌فقیه می‌دانیم، وظیفه‌داریم به بایدها و نبایدهای ایشان عمل کنیم.
دادستان کل کشور از طراحی سه سامانه خبر داد و تصریح کرد: اول سامانه دریافت گزارش مردم در احیای حقوق عامه دوم سامانه دریافت گزارش مردم از عملکرد دادسراها و سامانه سوم برای ارتباط دادسراها با یکدیگر طراحی شدند. زیرساخت ایجاد سه سامانه دریافت گزارش مردم در احیای حقوق عامه، دریافت گزارش مردم از عملکرد دادسراها و ارتباط دادسراها با یکدیگر در دادستانی کل کشور در حال انجام است. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مسؤولان اقتصادی مکرراً از من خواسته‌اند که دادستانها تا آنجایی که واقعاً نیاز است در رفع مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کمک کنند، ادامه داد: دادستانها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حتماً کمک کنند.
دادستان کل کشور همکاری با ناجا و مراکز اطلاعاتی و امنیتی مورد تاکید قرارداد و گفت: در رابطه با پرونده‌هایی که به مسائل امنیتی برمی‌گردد مطابق مصوبه سال 85 شورای عالی امنیت ملی حتماً با دستگاهها کمک کنند. در مراکز استانها باید حتماً جلسات مشورتی با مسؤولان ناجا به‌نحوی‌که ابلاغ خواهد داشت صورت گیرد. وی همچنین با تاکید براین مطلب که حتماً روسای دادگستری جلسات همفکری را با دادستانها برگزار کنند، ادامه داد: در شهرستانها دادستان یک جلسه توجیهی و آموزشی برای دادیاران برگزار کرده و گزارش آن را نیز به‌منظور رصد به دادستانی کل ارسال کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی زندانیان اظهار کرد: دستورالعمل مهمی است که بار سنگینی به دوش دادستانها گذاشته حتماً دادستانها جلسات توجیهی دراین زمینه با مسئولان زندانها برگزار کنند.
وی همچنین تاکید کرد: اعتبار دستگاه قضایی با اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری بالا می‌رود. دادستان کل کشور در پایان افزود: حوادث مهم از سوی دادستانها حتماً به دادستانی کل منتقل شود و شاخصها را برای ارزیابی عملکرد دادسراها به دادستانی کل ارسال کنید. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *