حصارهای شیشه‌ای مانع اشتغال دختران تحصیل‌کرده است

دسته: حقوق و اجتماع , دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵


حصارهای شیشه‌ای مانع اشتغال دختران تحصیل‌کرده است

معاون رئیسجمهوری در امور زنان و خانواده:

حصارهای شیشهای مانع اشتغال دختران تحصیلکرده است

 

373759650

معاون رئیسجمهوری در امور زنان و خانواده با انتقاد از افزایش نرخ بیکاری در میان دختران جوان گفت: حصارهای شیشهای مانع ورود دختران تحصیلکرده به حوزه اشتغال است.

شهین دخت مولا وردی در کنگره ملی مدیریت امور جوانان با اشاره به کاهش سن مصرف موادمخدر در جامعه افزود: تغییر الگوی مصرف موادمخدر از مواد سنتی به صنعتی و روان‌گردانها به‌ویژه در میان دختران نگران‌کننده است.

وی با بیان این‌که آمار آسیبهای اجتماعی در کشور روبه افزایش است، ادامه داد: از سال ۶۵ تا ۹۰ نسبت زنان دارای همسر در کشور ۱۰.۵ درصد کاهش‌یافته است.

مولاوردی حاشیه‌نشینی را یکی دیگر از معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: میزان قابل‌توجهی از مهاجران به حاشیه شهرها زنان و دختران هستند که در معرض آسیب قرار دارند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: توانمندسازی و آگاهی بخشی به زنان و دختران برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و حمایت از ثمنهای تخصصی هم‌چنین برنامه‌ریزی برای عدالت و تعادل جنسیتی از جمله راهکارهای معاونت امور زنان برای مقابله با آسیبهای اجتماعی است.

وی حمایت از طرح ملی سیاست‌گذاری برای ارتقای خوابگاههای دانشجویی دختران، ارتقای سطح بهداشت و سلامت جسمی دختران دوره متوسطه و ارائه آموزشهای سلامت به آنها را از دیگر برنامه‌ها در جهت کاهش آثار آسیبهای اجتماعی عنوان کرد.

مولا وردی گفت: دنیا به سمت اهداف توسعه پایدار حرکت می‌کند و ما باید با مدیریت مسایل دختران جوان در تغییرات اجتماعی به‌عنوان یک ضرورت برخورد کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان این‌که گرایش دختران به تحصیلات عالی بیش از پسران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دختران کمتر به شغلهای مدیریتی دسترسی دارند و حصارهای شیشه‌ای مانع ورود آنها است.

وی از افزایش میزان اعتیاد دختران از سال ۹۱ به بعد خبر داد و افزود: میزان اعتیاد دختران از سال ۸۵ تا ۹۱ روبه کاهش بود، اما از این سال روند افزایشی به خود گرفته است و در حال حاضر ۹ درصد معتادان زن هستند.

مولا وردی در پایان از افزایش نرخ رشد بیکاری در میان دختران جوان انتقاد کرد و گفت: باید شرایط برای ارتقای دختران تحصیل‌کرده فراهم شود. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *