توافق برای تشکیل دولت ائتلافی در ایسلند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


توافق برای تشکیل دولت ائتلافی در ایسلند

توافق برای تشکیل دولت ائتلافی در ایسلند

ایسلند

ایسلند قرار است در ماههای آتی و پس از بنبست سیاسی چندماهه، یک دولت ائتلافی سهحزبی تشکیل دهد و این ائتلاف جدید به پارلمان اجازه میدهد تا رفراندومی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا برگزار کند.

به نقل از شبکه دویچه وله، ایسلند خود را آماده می‌کند تا دولت ائتلافی جدیدی را شکل دهد که با اکثریت راست میانه تکمیل می‌شود. سه حزب استقلال، اصلاح لیبرال و آینده روشن قرار است این ائتلاف را 10 هفته پس از انتخابات زودهنگام تشکیل دهند. “بیارنی بندیکتسون”، رهبر حزب استقلال ایسلند که قرار است نخست‌وزیر بعدی این کشور شود، گفت:‌ ما در نهایت این ائتلاف سه حزبی را تشکیل دادیم. من از این بابت بسیار خوشحالم.

حزب آینده روشن نیز اعلام کرد که از توافق برای تشکیل دولت ائتلافی سه حزبی حمایت می‌کند و سخنگوی حزب آینده روشن گفت: این توافق پس از گفت‌وگوهای فراوان به‌دست‌آمده و توسط سه حزب پذیرفته‌شده است. حزب استقلال ایسلند در انتخابات زودهنگام پارلمانی که در اکتبر 2016 برگزار شد، 21 کرسی را به دست آورد و حزب اصلاح هفت کرسی را به دست آورد که جمعاً 32 کرسی را در پارلمان 63 کرسی ایسلند از آن خود کردند که برای تشکیل دولت ائتلافی کافی است.

حالا که توافق برای دولت ائتلافی پذیرفته‌شده، احزاب «دزد دریایی» و «چپ – سبز» که زمانی می‌خواستند با حزب استقلال دولت ائتلافی تشکیل دهند می‌خواهند یک اپوزیسیون شکل دهند. آنها به حزب مترقی و ائتلاف سوسیال دموکرات پیوسته‌اند. رهبر حزب مترقی که پیش‌تر نخست‌وزیر ایسلند بوده، اسمش در اسناد پاناما آمده است. دولت ایسلند به دنبال رفراندوم برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپاست. ایسلند پیش‌تر درخواستش را در 2009 به اتحادیه اروپا داده است.

مذاکرات برای پیوستن به این ائتلاف که با مخالفتهایی از سوی حزب استقلال روبرو بوده تا زمان پایان دوره کاری پارلمان این کشور به بحث گذاشته نمی‌شود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *