تهدید مواد مخدر برای بشریت، بیش از بمب اتم

دسته: حقوق و اجتماع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵


تهدید مواد مخدر برای بشریت، بیش از بمب اتم

قائممقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر تأکید کرد:

تهدید مواد مخدر برای بشریت، بیش از بمب اتم

 

 

قائممقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با تأکید بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، گفت: سازمانهای مردمنهاد، ظرفیت بسیار خوبی برای اجتماعی کردن این امر دارند.

علی مؤیدی در مراسم تکریم و معارفه دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: در برهه زمانی کنونی، موادمخدر بیش از بمب اتم و مشکلات زیست‌محیطی، بشریت را تهدید می‌کند.

وی افزود: امروزه علم، فناوری و صنعت در خدمت گسترش موادمخدر قرارگرفته است به شکلی که مواد صنعتی بیش از مواد سنتی گسترش پیداکرده است. سردار مؤیدی با قدردانی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: چند کمیته از این شورا در سطح کشور رتبه نخست را به دست آورده‌اند. وی به اجتماعی کردن مبارزه با آسیبهای اجتماعی اشاره و تأکید کرد: این موضوع در خصوص مبارزه با موادمخدر در دستور کار قرارگرفته است که سازمانهای مردم‌نهاد در استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی برای اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر دارند و تاکنون در این زمینه خوب عمل شده است.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اشاره به این‌که ایلام در حوزه‌های فرهنگی، درمان و صیانت اجتماعی، توسعه مشارکتهای مردمی در زمره استانهای برتر کشور است، گفت: این استان در حوزه مصرف موادمخدر، استان سفید محسوب می‌شود اما پاکی استان باید حفظ شود و این مسؤولیت در این حوزه را خطیرتر می‌کند.

وی ادامه داد: حمایتهای مادی و تجهیزاتی به استان ایلام برای مقابله با موادمخدر افزایش می‌یابد و همه دستگاههای دخیل در مبارزه با این امر باید استان ایلام را در زمینه ترانزیت موادمخدر ناامن کنند و با متخلفان برخورد قاطع شود.

مؤیدی گفت: در حوزه توانمندسازی دانش آموزان در کشور اقدامهایی در حال انجام است و به نتیجه‌های خوبی هم رسیده‌ایم که این مهم باید در استان ایلام تحقق یابد.

استاندار ایلام نیز در این نشست بر اجرایی کردن مبارزه اجتماعی با موادمخدر به‌عنوان رویکردی جدید در این حوزه تأکید کرد و گفت: ایلام از نظر گستردگی پدیده اعتیاد، در زمره استانهای سفید است و باید تلاش کنیم وضعیت استان از این لحاظ بیشتر از پیش بهبود یابد.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: کارهای زیادی در زمینه اشتغال بهبودیافتگان در استان انجام‌شده است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم. در پایان این نشست با قدردانی از خدمات رضا صادقیان دبیر پیشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، فهد کمالوندی به‌عنوان دبیر جدید این شورا معرفی و منصوب شد. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *