تمام کشورها
 حریم اخلاقی برای خود
 قائل هستند

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵


تمام کشورها
 حریم اخلاقی برای خود
 قائل هستند

دادستان کل کشور:

تمام کشورها
 حریم اخلاقی برای خود
 قائل هستند

دادستان کل کشور بابیان اینکه حتی با یک مورد سایت و فضای مجازی که اطلاعات و اخبار مفید داشته است، برخورد نکرده‌ایم، گفت: مسدود کردن سایتهای غیراخلاقی خلاف حقوق بشر نیست.
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در واکنش به مصوبه اخیر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه سایتهای اینترنتی را غیرقانونی اعلام کرده است، اظهار کرد:
دنیای غرب و استکبار بسیاری از مسائلی را که ازنظر خودشان حقوق بشر می‌دانند، تصویب کرده و ازآنچه دلشان می‌خواهد حرف می‌زنند.
وی گفت: قطعاً هر مصوبه‌ای که در سازمان ملل یا کمیسیون حقوق بشر این سازمان به تصویب برسد اگر برخلاف اصول نظام ما باشد، اعتباری ندارد و ما هیچ التزامی برای عمل کردن به آن مصوبات نداریم.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ما قوانینمان شفاف و بدون ابهام است، افزود:
قطعاً سایتهایی که دچار تخلفات اخلاقی، امنیتی و اعتقادی باشند مسدود خواهند شد.
منتظری بابیان اینکه تمام کشورها حریم اخلاقی و مسائلی خاص برای خود قایل هستند، گفت‌: هر کشوری می‌تواند بحث فیلتر را داشته باشد و بنده فکر نمی‌کنم در همان کشورهای اروپایی نیز اجازه دهند هر سایتی هرگونه بخواهد عمل کند.
وی افزود: این‌گونه مصوبات برای ما اعتباری نخواهد داشت و ما ملزم هستیم بر اساس قانون و موازین شرعی عمل کنیم.
سایتهای مفید فیلتر نشده‌اند
دادستان کل کشور گفت: حتی با یک مورد سایت و فضای مجازی که اطلاعات و اخبار مفید داشته‌اند برخورد نکرده‌ایم و برخی به مردم آدرس غلط ندهند.

منتظری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی مسؤولان این‌گونه ابراز می‌کنند که در بحث مقابله با سایتهای متخلف در فشار هستند، افزود: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس قانون مسؤول برخورد با سایتهای دارای محتوای مجرمانه است و این کارگروه مصادیق را در جلسات بررسی می‌کند و اگر چنانچه سایت و فضای مجازی را دیدند که از مصادیق قانونی عدول کرده‌اند با قاطعیت این‌گونه سایتها فیلتر خواهد شد.
وی گفت: سایتها و فضاهای مجازی که با آنها برخورد قانونی می‌شود، سه دسته تخلف مرتکب می‌شوند به‌این‌ترتیب که یا محتوای آنها به‌گونه‌ای است که اعتقادات مردم و مقدسات مذهبی را نشانه گرفته است و در آن به ذات مقدس احدیت و حریم قرآن کریم و ائمه معصومین اهانت کنند که قطعاً مسدود خواهد شد.
دادستان کل کشور افزود: دسته دوم تخلفات سایتها و فضای مجازی این است که اخلاق و نوامیس مردم را با ترویج فحشا و کارهای زشت و مستهجن هدف قرار دهند که در این مورد هم برخورد قاطع خواهد شد.
منتظری گفت: دسته سوم تخلفات این سایتها می‌تواند مرتبط با مسائل امنیتی باشد که در این خصوص نیز بدون تعارف برخورد قاطع خواهد شد.
وی افزود: اعتقادات، اخلاق و امنیت کشور باید صیانت شود و هرجایی که به این سه مؤلفه لطمه‌ای وارد شود، برخورد خواهیم کرد اما اینکه گفته می‌شود با سایتهای دارای محتوای علمی برخورد کرده‌ایم ادعایی کذب است و اگر کسی مدعی است چنین سایتهایی را مسدود کرده‌ایم، مدرک بیاورد.
پاسخ به ادعاهای واهی
دادستان کل کشور گفت: اینها که ادعا می‌کنند ما برای مسدود کردن سایتها به دولت فشار می‌آوریم یک مورد را نشان دهند تا ما حرف خودمان را پس بگیریم.
منتظری افزود: نه‌تنها ما در پی فیلتر کردن این‌گونه سایتها نیستیم حتی خودمان به دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید می‌کنیم هر چه زودتر به دنبال راه‌اندازی فضای مجازی ملی باشند. وی گفت: در این شرایط است که مردم می‌توانند با اطمینان بیشتر از این فضاها استفاده کنند و به‌طورقطع با تهاجمات اعتقادی، اخلاقی و امنیتی روبه‌رو نخواهیم بود.
دادستان کل کشور گفت: امیدواریم دولت در راستای مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی این فضای ملی را آماده کند و ما هم آنچه در توان داشته باشیم کمک می‌کنیم.
منتظری افزود: به‌جای فضاسازی و دادن آدرسهای غلط به مردم باید فضاهای مجازی ملی ایجاد کنیم تا مردم و جامعه منتفع شوند.
منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *