تمام تبصره‌های قانون ممنوعیت

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


تمام تبصره‌های قانون ممنوعیت

لطفی:

تمام تبصره‌های قانون ممنوعیت به‌کارگیری از بازنشستگان حذف شود

 

341226499

نسل جوان چشم‌انتظار فرصت اشتغال

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود تبصره‌های موجود در قانون ممنوعیت به‌کارگیری از بازنشستگان، بهانه دولت در به‌کارگیری مجدد برخی افراد در ارگانهای خاص است.

حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وجود تبصره‌های موجود در قانون ممنوعیت به‌کارگیری از بازنشستگان، بهانه دولت در به‌کارگیری مجدد برخی افراد در ارگانهای خاص است که باید به‌طور کل از بین برود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرصتهای شغلی را برای نیروهای جوان، کارآمد و بیکار فراهم کنیم باید هر چه سریع‌تر به حذف تمامی تبصره‌های قانونی موجود در این ماده، اقدام کنیم.

لطفی ادامه داد: تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری از بازنشستگان به این علت بود که راه اشتغال برای جوانان باز شود اما متأسفانه با قرار دادن تبصره، بندهای مختلف و ماندگاری برخی افراد بازنشسته در سازمان و ارگانهای قیدشده، این مشکل به قوت خود باقی‌مانده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در اجرای این قانون هیچ ارگانی نباید مستثنا باشد، گفت: در قانون اساسی سن بازنشستگی به‌روشنی قیدشده است که با تبصره‌های موجود در قانون ممنوعیت به‌کارگیری از بازنشستگان که از سوی دولت اتخاذ شد، منافات دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *