تلاش افغانستان برای ورود نام رهبر طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵


تلاش افغانستان برای ورود نام رهبر طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل

تلاش افغانستان برای ورود نام رهبر طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل

 

 

 

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: این شورا برای وارد کردن نام ملا «هیبتالله آخندزاده» رهبر گروه طالبان در فهرست تحریمهای سازمان ملل، در حال گردآوری اطلاعات است.

«تواب غورزنگ» سخنگوی حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: این اقدام شامل مجموعه‌ای دیگر از رهبران گروه طالبان نیز می‌شود.

وی افزود: آخندزاده و تعدادی از رهبران طالبان که شورای امنیت ملی افغانستان خواستار وارد کردن اسامی آنها در فهرست تحریمهای سازمان ملل است، تهدیدی برای امنیت ملی افغانستان و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شوند.

غورزنگ به بی‌بی‌سی گفت: این موضوع پیش از این در صحبتهای شفاهی رئیس‌جمهور افغانستان با مقامهای سازمان ملل مطرح شده اما به‌زودی این موضوع به‌صورت رسمی با شورای امنیت این سازمان مطرح خواهد شد.

اقدام حکومت افغانستان برای آغاز روند ثبت رهبران گروه طالبان در فهرست تحریمهای سازمان ملل، نشان از نتیجه ندادن تلاشهای مقامات افغان برای تحقق برنامه صلح با گروه طالبان است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در حالی این موضوع را عنوان کرده که، «کمیته 1988» شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که نام «قاری احمدالله» رئیس سابق اطلاعات گروه طالبان از فهرست تحریمهای این کمیته حذف شده است.

در حال حاضر نام‌ بیش از دهها عضو گروه طالبان در فهرست سیاه سازمان ملل وجود دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل اسامی چهار نفر از این افراد را از فهرست تحریمهای خود حذف کرد. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *