تصویب قانون ضد اسلامی در اسلواکی

دسته: حقوق در سایر جوامع , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۵


تصویب قانون ضد اسلامی در اسلواکی

تصویب قانون ضد اسلامی در اسلواکی

 241794760

به نقل از پرس تی وی؛ در پی افزایش احساسات ضد اسلامی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اسلواکی قانونی را به تصویب رساند که مانع به رسمیت شناخته شدن دین اسلام در آینده نزدیک میشود.

مجلس اسلواکی این طرح را که از سوی حزب ملی اسلواک پیشنهاد شده بود، تصویب کرده است.

بر اساس این طرح یک دین باید حداقل 50 هزار عضو داشته باشد تا صلاحیت برخورداری از کمکهای دولتی و راه‌اندازی مدارس خود را داشته باشد. پیش‌تر هر دینی که 20 هزار عضو داشت، می‌توانست از یارانه‌های دولتی برخوردار شود و مدارس خود را داشته باشد.

این قانون در حالی تصویب شد که اسلواکی به‌شدت در برابر تلاشهای اتحادیه اروپا برای پذیرش موج پناه‌جویان عمدتاً مسلمان از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مقاومت کرده است.

دولت رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی، اعلام کرده است اسلام هیچ جایی در اسلواکی ندارد.

با تصویب این قانون شرایط برای مسلمانان اسلواکی که برآورد می‌شود، 2 هزار نفر باشند، دشوارتر شده است؛ اسلواکی هیچ مسجدی را به رسمیت نمی‌شناسد.

این در حالی است که نهادهای اسلامی در اسلواکی برآورد می‌کنند که شمار مسلمانان این کشور 5 هزار نفر است.

آندری دانکو، رئیس حزب ملی اسلواک پیش‌تر گفته بود: اسلام‌گرایی در براتیسلاوا در جریان است. هوشیار باشید که در 5 تا 10 سال آینده با چه چیزی روبرو خواهیم بود … ما باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا هیچ مسجدی در آینده (در اسلواکی) ساخته نشود.

این قانون با دوسوم آراء در مجلس اسلواکی، متشکل از نمایندگان احزاب مخالف و موافق دولت، به تصویب رسید.

کشور کوچک اسلواکی 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد که 62 درصد از جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند. دانکو هم‌چنین خواستار اقداماتی به‌منظور مقابله با اسلام، ممنوعیت برقع در اجتماع و ممانعت از ساخت مساجد و مناره‌ها شده است. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *