تصویب قطعنامه‌ای علیه فلسطین

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۵


تصویب قطعنامه‌ای علیه فلسطین

تصویب قطعنامهای علیه فلسطین!

303877278

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم اسراییل به خاطر شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی، صهیونیستها را ظاهراً برآشفته کرده است.

کشوری جعلی که بر اساس توطئه انگلیس و آمریکا تأسیس‌شده و با حمایتهای مالی و نظامی غرب توانسته دولت تشکیل دهد، در حالی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل معترض است و اعلام می‌کند به آن بی‌توجه بوده و اجرا نخواهد کرد که همواره این رژیم قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه دیگر کشورها ازجمله ایران را به‌شدت پیگیری کرده و خواهان اجرای آن است.

رژیم اسراییل حتی پا را فراتر گذاشته و با وقاحتی که در ذات اسراییلیها به‌ویژه نتانیاهو وجود دارد، سفرای 15 کشوری که در شورای امنیت به قطعنامه ضد اسراییلی رأی دادند احضار کرده است.

نتانیاهو شخصاً سفیر آمریکا را احضار کرده تا مراتب اعتراض خود را به خاطر رأی ممتنع ایالات‌متحده به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند. اسراییل به‌جایی رسیده است که حتی ولی‌نعمت و حامی خود را هم بازخواست می‌کند، این‌که اقدام اسراییل در احضار سفیر آمریکا یک اقدام نمایشی است یا نه آینده نزدیک آن را ثابت خواهد کرد.

شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین خواستار توقف این ساخت‌وسازها شد. سران رژیم اسراییل به‌ویژه نتانیاهو اعلام کرده است که تن به خواسته شورای امنیت سازمان ملل نمی‌دهد و به ساخت‌وساز و شهرک‌سازی ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم اسراییل قطعنامه شورای امنیت را شرم‌آور و ضد اسراییلی خوانده و گفته که به این قطعنامه عمل نخواهد کرد.

نتانیاهو حتی دستور داده تا مناسبات رژیم اسراییل با سازمان ملل بازبینی شود و در صورت لزوم در این مناسبات تجدیدنظر صورت گیرد.

اکنون‌که شورای امنیت سازمان ملل چنین قطعنامه‌ای را علیه اسراییل تصویب کرده، در صورت ادامه روند شهرک‌سازی و حتی اشغال بیشتر خاک فلسطین از سوی رژیم اسراییل، چه واکنشی خواهد داشت؟

آیا سازمان ملل متحد اقدام عملی علیه رژیم اسراییل انجام می‌دهد؟

وزیر آموزش‌وپرورش اسراییل، در واکنش به اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار ضمیمه کردن بخشهای بزرگی از کرانه غربی رود اردن به خاک اسراییل شد. مقامات این رژیم به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مجوز اشغال بیشتر سرزمینهای فلسطین را صادر کرده است!

سران رژیم اسراییل هنگامی‌که ایران و آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای مذاکره می‌کردند، از این امر ناخرسند بودند و همواره با آن مخالفت می‌کردند، توافق هسته‌ای باعث شد تا مخالفت این رژیم با برجام بیشتر هم شود، اما زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از لغو برجام سخن گفت، سران اسراییل با آن مخالفت کردند چراکه می‌دانند لغو توافق هسته‌ای به ضرر آنها تمام خواهد شد.

اقدام آمریکا برنامه‌ای است برای این‌که روند صلح میان فلسطین و اسراییل را تسهیل کند و آنها را دوباره پای میز مذاکره بنشاند تا توافق کنند.

در واقع قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از رژیم اسراییل می‌خواهد که میان ادامه شهرک‌سازی و آغاز گفت‌وگوهای صلح با فلسطینیان یکی را برگزیند. هدف آمریکا پیاده کردن طرح دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل در کنار هم است. این طرح سالهاست که پیگیری می‌شود اما به خاطر مقاومت مردم و گروههای جهادی فلسطین چنین اتفاقی نیفتاده است.

سازش فلسطین را از بین می‌برد و از آن هویتی باقی نمی‌ماند.

تنها راه فلسطینیها برای به دست آوردن حق خود مقاومت و مجاهدت است، مذاکره هیچ دردی از آنها دوا نخواهد کرد.

تاکنون مذاکره، فلسطین را هرروز کوچک‌تر و ضعیف‌تر کرده است. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم می‌تواند ترفندی باشد برای ادامه مذاکرات صلح اسراییل و فلسطین. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *