تدوین برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵


تدوین برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خبرداد:

 تدوین برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی

جهاد

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی از مهرماه سال جاری در حال تدوین است.

سید سعید هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان از زمینه‌های کارکردی جهاد دانشگاهی در برنامه 5 ساله است. معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به این‌که نظام برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی تغییر کرده است گفت: در دوره‌های قبل بازه‌ برنامه‌ریزی ما 3 ساله بود اما در نظام جدید این بازه به 5 سال افزایش پیداکرده است.

هاشمی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه، نقاط ضعف و قوت شناسایی شد و اهداف جدیدی ترسیم شد که در این اهداف نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور بسیار با اهمیت است.

وی افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای مشخص کردن نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور، یک گروه برای ترسیم اهداف شکل گرفت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان این‌که 7 مأموریت در زمینه‌های کارکردی ترسیم‌شده است گفت: این برنامه پس از طی مسیری در شورای راهبری جامع علمی کشور مصوب شد.

هاشمی از تصویب این طرح در برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه موظف می‌شود برای این مأموریتها بودجه‌ای را اختصاص دهد.

وی با بیان این‌که هنوز اعتبار مشخصی برای این مأموریتها در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بودجه سال 96 هم‌اکنون در حال بسته شدن است به‌احتمال‌زیاد در این سال بودجه‌ای متوجه این مأموریتها نخواهد بود و در بودجه‌های سنواتی سال 97 بودجه به این امر اختصاص پیدا می‌کند. معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در پایان گفت: 3 مأموریت در زمینه پژوهشی، یک مأموریت در زمینه آموزشی، 2 مأموریت در زمینه فرهنگی و هم‌چنین یک مأموریت در زمینه تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان به‌عنوان 7 مأموریتی است که جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور عهده‌دار آن است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *