تأکید آرژانتین بر حاکمیتش بر جزایر فالکلند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶


تأکید آرژانتین بر حاکمیتش بر جزایر فالکلند

تأکید آرژانتین بر حاکمیتش بر جزایر فالکلند

 

 آرژانتین به انگلیس هشدار داد هرگز از ادعایش بر جزایر فالکلند دست بر نخواهد داشت و بالاخره این جزایر را به حاکمیت خود باز میگرداند.

به نقل از روزنامه اکسپرس، گزارشهای جدید حاکی از آن است که آرژانتین درصدد کلید زدن یک طرح جدید برای بازپس‌گیری کنترل جزائر فالکلند هم‌زمان با تمرکز انگلیس بر طرح بریگزیت است.

روجلیو فریجریو، وزیر کشور آرژانتین گفت: ما هرگز از ادعای خود بر چیزی که به ما تعلق دارد دست بر نمی‌داریم. حتی یک روز هم تسلیم نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجارب 35 سالی که از زمان از دست دادن جزایر مالویناس (عنوانی که آرژانتین برای نامیدن جزایر فالکلند استفاده می‌کند) گذشته استفاده کرده و به آینده نگاه کنیم تا راههای هوشمندانه برای پیشبرد ادعای مشروع خود بر حاکمیت این جزایر پیدا کنیم.

این در حالی است که ساکنان جزایر فالکلند حامی باقی ماندن تحت حاکمیت انگلیس هستند. با این حال آنها در همه‌پرسی ژوئن گذشته از بریگزیت حمایت نکردند. این مقام آرژانتینی گفت: ما بر این اعتقادمان تأکید می‌کنیم که روزی این جزایر دیگر برای ما یک رویای دور از دسترس نخواهد بود. فریجریو این سخنان را در جریان مراسم ویژه سی و پنجمین سالگرد آغاز جنگ سال 1982 آرژانتین با انگلیس بر سر جزایر فالکلند مطرح کرد.

آرژانتین در تاریخ دوم آوریل 1982 به جزایر فالکلند به‌عنوان مناطق تحت حاکمیت انگلیس حمله کرد که این منجر به جنگ دو کشور برای مدت دو ماه شد.

این جنگ باعث کشته شدن 649 آرژانتینی و 255 نیروی انگلیسی شد اما در نهایت حاکمیت انگلیس بر این جزایر حفظ شد. فریجریو تأکید کرد: همه فاکتورها اعم از قانون، جغرافیا، تاریخ، ‌گذشته، حال و آینده از حاکمیت ما بر این جزایر حمایت می‌کند. ما با استفاده از راهی که کشورهای جهان را هدایت می‌کند یعنی راه گفت‌وگو، حقیقت، قانون و عدالت بار دیگر به جزایرمان بازخواهیم گشت. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *