باید به برجام احترام گذاشت

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۵ دی ۱۳۹۵


باید به برجام احترام گذاشت

گزینه وزارت دفاع ترامپ:

 باید به برجام احترام گذاشت

«جیمز ماتیس» گزینه وزارت دفاع «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آینده آمریکا، تأکید کرد که کشورش باید به برجام ولو آنکه در آن نواقصی وجود داشته باشد، احترام بگذارد.

%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%85-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b4%d8%aa

گزینه ترامپ برای وزارت دفاع آمریکا در نشست رأی اعتماد سنای آمریکا تصریح کرد که دولت آمریکا باید نسبت به توافقنامه هسته‌ای با ایران ولو آن‌که در آن نواقصی وجود داشته باشد پایبند بماند.

این در حالی است که وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ پیش‌ازاین نشست گزارشی را مبنی بر این‌که ایران بزرگ‌ترین عامل ثبات زدایی در منطقه بشمار می‌رود، در اختیار کمیته تسلیحات سنای آمریکا قرار داده بود.

یکی از تأکیدهای ماتیس در این نشست بر ضرورت حفظ متحدین آمریکا در شرایط پرتنش فعلی بود و این‌که به گواه تاریخ ملتها در کنار متحدین خود نیرومندتر شده و بدون حضور این متحدین رو به ضعف و ناتوانی می‌گذارند.

وزیر پیشنهادی ترامپ در همین نشست و برغم اظهارات ترامپ در کمپینهای انتخاباتی مبنی بر قطع ارتباط با پیمان ناتو خود را یکی از حامیان نیرومند این پیمان خواند و پیوند با آن را یک ضرورت کلیدی در سیاستهای دفاعی کشورش توصیف کرد. برجسته‌ترین بخش اظهارات ماتیس در این نشست که در تعارض کامل با موضع‌گیریهای رئیس‌جمهور آینده آمریکا قرار داشت و به‌احتمال‌زیاد واکنش تند مخالفان توافق هسته‌ای را به دنبال خواهد داشت، سخنان او در مورد ضرورت پایبندی کشورش نسبت به مفاد توافقنامه هسته‌ای با ایران بود.

وی اظهار کرد که به نظر او برجام یک توافقنامه کنترل سلاح ناقص است و یک معاهده دوستی با ایران به‌حساب نمی‌آید. وقتی آمریکا قولی می‌دهد، ما باید به آن پایدار بمانیم و با متحدینمان همراه باشیم. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *