بازی مرگ در پارک

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۵


بازی مرگ در پارک

بازی مرگ در پارک

 

پزشکی قانونی تهران مأموریت یافته تا در بررسیهای تخصصی علت مرگ پسربچه سیزده ساله در پارک الغدیر را مشخص کند.

این پسر نوجوان با دوستانش در پارک سرگرم بازی فوتبال بود که ناگهان توپشان داخل حوضچه افتاد و او که قصد آوردن توپ را داشت، قربانی حادثه‌ای مرگبار شد. عصر شنبه سی مرداد، پسر سیزده ساله‌ای به نام علی همراه دوستانش سرگرم بازی فوتبال در پارک الغدیر در شمال شرق تهران بودند که ناگهان توپشان به داخل حوضچه آب نمای پارک افتاد.

بچه‌ها به سمت حوضچه رفتند و تلاش کردند توپ را از داخل آب بیرون بکشند اما نتوانستند. در چنین شرایطی علی داوطلب شد که برای آوردن توپ به داخل حوضچه برود غافل از حادثه‌ هولناکی که در انتظارش بود. هنگام ورود به حوضچه پایش لیز خورد و به داخل این حوضچه سی سانتی سقوط کرد و لحظاتی بعد جانش را از دست داد.

شاهدان چه میگویند

دوستان علی هنوز در شوک مرگ او هستند. یکی از آنها روز گذشته درباره جزئیات حادثه گفت: با علی و دوستان دیگرمان به پارک رفتیم. دو گروه شدیم تا فوتبال بازی کنیم. چنددقیقه‌ای از بازی‌مان گذشته بود که یکی از بچه‌ها توپ را شوت کرد و در حوضچه افتاد.

اول سعی کردیم با دست یا چوب توپ را برداریم اما نشد. بچه‌ها از من خواستند که به داخل حوضچه بروم و توپ را بردارم اما ترسیدم. یک‌دفعه علی داوطلب شد که به داخل حوضچه برود. یک‌پایش را روی لبه حوض گذاشت و پای دیگرش را روی لوله‌ای که کمی از لبه حوض فاصله داشت اما ناگهان پایش لیز خورد و با پشت سر افتاد توی آب.

ابتدا فکر کردیم فیلم بازی می‌کند اما وقتی تکان نخورد، مطمئن شدیم که شوخی نیست و ماجرا جدی است. با دادوفریاد از مردم کمک خواستیم. همان لحظه رفتگر پارک و یک مرد افغانی به آنجا آمدند تا کمک کنند. دوست دیگرم هم به اورژانس زنگ زد اما مدعی شدند که ماشین ندارند. فکر کنم چون سن ‌ما کم بود حرفمان را باور نکردند و تصور کردند قصد شوخی و سرکار گذاشتن اورژانس راداریم.

چند دقیقه بعد وقتی نتوانستیم از اورژانس کمک بگیریم، رفتگر و مرد افغانی، علی را بیرون کشیدند. تمام‌صورتش کبود شده بود و من آن لحظه متوجه نشدم که آیا نفس می‌کشید یا نه. مرد افغانی وقتی دید خبری از اورژانس نیست، علی را روی کولش گذاشت و با خود به بیمارستانی که در نزدیکی پارک بود برد اما انگار کار از کار گذشته و علی جان‌باخته بود.

زن جوان دیگری که شاهد حادثه بود نیز گفت: من با سروصدای پسربچه‌ها که کمک می‌خواستند به سمت حوضچه رفتم. همان لحظه یک رفتگر و کارگر افغانی هم با شنیدن صدای بچه‌ها خودشان را رساندند. وقتی پسر نوجوان را بیرون کشیدند بالای سر او رفتم. دیگر نفس نمی‌کشید. بااین‌حال از آنهایی که آنجا جمع بودند خواستم فوراً او را به بیمارستان ببرند شاید او را احیا کنند اما بی‌فایده بود.

حوضچه برق نداشت

درحالی‌که هنوز معلوم نیست پسربچه سیزده ساله دراین حادثه دچار برق‌گرفتگی شده یا اینکه براثر اصابت سرش با کف آب‌نما که عمق آب آن سی سانتی‌متر بود، دچار ضربه‌مغزی شده، روز گذشته شهردار ناحیه دومنطقه چهار تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده نوجوان سیزده ساله گفت: آتش‌نشانی و کلانتری 136 فرجام پس از بررسی آب‌نما اعلام کردند که آب حوضچه فاقد برق است اما باید تا اعلام نظر پزشکی قانونی منتظر بمانیم.

حامد فتحی ادامه داد: حدود ساعت بیست شنبه‌شب به عوامل شهرداری اعلام شد که نوجوانی در بوستان الغدیر دچار حادثه شده است. بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق بررسیها آغاز شد و بعد از انجام تحقیقات توسط کلانتری 136 فرجام وجود برق در داخل آب‌نما رد شد.

وی در خصوص اینکه متأسفانه در زمان وقوع حادثه عوامل اورژانس بلافاصله در محل حاضر نشده‌اند، ادامه داد: شاهدان عینی این حادثه بیان کردند که مردم این نوجوان را به بیمارستان انتقال داده‌اند. فتحی با اشاره به اینکه بعد از انتقال نوجوان به بیمارستان و بعد از گذشت 45 دقیقه ریکاوری این فرد فوت کرده است، افزود: ضمن تسلیت به خانواده داغدار این نوجوان تا اعلام نظر پزشکی قانونی باید برای مشخص شدن علت حادثه صبر کنیم.

بر اساس این گزارش، روز گذشته سید امیرعباس بهاری، شهردار منطقه 4 با حضور در منزل خانواده علی با آنها ابراز همدردی کرد و اطمینان داد که شهرداری از آنها حمایت می‌کند. از سوی دیگر پس از حادثه و با دستور شهردار تهران گروه ویژه‌ای تشکیل شد تا جوانب موضوع را بررسی و گزارش کنند. همچنین دستور قضایی برای بررسی آب‌نمای پارک صادرشده تا کارشناسان مشخص کنند که آیا آب‌نمای پارک ازنظر ایمنی دچار مشکل بوده است یا خیر؟

جزئیات حادثه به نقل از کانال سخنگوی شهرداری تهران

به دنبال این حادثه، کانال تلگرامی سخنگوی شهرداری تهران نیز جزئیاتی از این ماجرا منتشر کرد و نوشت: شنبه‌شب علی هوشنگی، نوجوان سیزده ساله ساکن شمیران نو که به همراه دوستان خود در پارک الغدیر منطقه چهار (شرق تهران) بازی می‌کرده است در آب‌نمای پارک دچار حادثه شد.

بنا بر اعلام حاضران در محل، برای نجات این نوجوان بارها با اورژانس تماس گرفته‌شده که به دلیل تأخیر در اعزام نیروهای مرتبط، مردم حاضر در محل نسبت به رساندن این نوجوان به بیمارستان اقدام می‌کنند که متأسفانه او جان خود را از دست می‌دهد. در رابطه با دلیل حادثه شایعاتی از برق‌گرفتگی تا ضربه‌مغزی و تأخیر حضور اورژانس در شبکه‌های اجتماعی مطرح‌شده که تا اعلام نهایی نتیجه بررسی پزشکی قانونی نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام نظر کرد.

بلافاصله بعدازاین حادثه و با دستور شهردار تهران گروه ویژه‌ای تشکیل شد تا جوانب موضوع را بررسی و گزارش کند. شایان‌ذکر است مطابق بررسیهای اولیه آب‌نمای یادشده هم‌اکنون هم فعال است و عمق آب آن‌هم حدود سی سانتی‌متر بوده است. شهرداری تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار این حادثه از خبرنگاران رسانه‌های گروهی درخواست می‌کند تا اعلام رسمی مقام قضایی و پزشکی قانونی از گمانه‌زنی خودداری کنند.

منبع: همشهری آنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *