ایران بخاطر آرمانهای اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند


دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵


ایران بخاطر آرمانهای اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند


آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به هراس آمریکا و آل سعود از اقتدار کشورمان:

ایران بخاطر آرمانهای اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز دشمنان اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‎زند و این امر نه به خاطر لشکرکشی، بلکه به خاطر آرمان‎های اسلامی و انسانی نظام ماست. شما مردم فراموش نکرده‌اید که در ایام فتنه چطور رئیس‌جمهور آمریکا و وزارت خارجه این کشور باعجله به وسط میدان آمدند و از سبزها حمایت کردند. شما مردم می‌دانید که فتنه‌گران آرمانهای شهدا را دنبال نمی‌کردند؛ بلکه هدفشان متلاشی کردن نظام از درون بود.
اذعان دشمن به اقتدار ایران
رئیس دستگاه قضا یکی از آثار مهم شهید و شهادت را استقلال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مردم دانست و گفت: ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل تمام زورگویان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به سبب خون شهداست و سرمایه امروز ما نیز مدیون خون شهداست.
وی علت برجستگی امروز جمهوری اسلامی را اقتدار و خودباوری موجود در کشور دانست و بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی، امروز اذعان دارند که حرف اول در منطقه را جمهوری اسلامی می‌زند و این امر نه به خاطر لشکرکشی که به سبب آرمانهای اسلامی و انسانی نظام جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به انتشار آرمانهای والای مدنظر جمهوری اسلامی در سراسر منطقه گفت:
آمریکاییها در اوایل انقلاب تصور می‌کردند که طی یک الی دو سال می‌توانند بساط جمهوری اسلامی را درهم بپیچند؛ اما دیدند که نشد.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استقامت همین شهداست که امروز به جمهوری اسلامی آبرو بخشیده و به مسلمانان در سراسر منطقه و جهان خودباوری داده است.
وی افزود: امروز مردم منطقه، جمهوری اسلامی را به‌عنوان نظامی می‌شناسند که بر اساس آرمانهای الهی شکل‌گرفته و مردم در سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان خواهان همین راه و مسیر هستند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به خوف آمریکا و اذنابش از اقتدار جمهوری اسلامی، اظهار کرد: خوف آمریکا و اذنابش در منطقه از توپ و تانک جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه آنها از اقتدار نظام ما در هراس هستند، چراکه این نظام با مردم است و مردم حاضرند درراه آرمانهای آن از جان و مال خود بگذرند. رئیس دستگاه قضا با اشاره به شکستهای پی‌درپی رژیم صهیونیستی از محور مقاومت به‌ویژه در جنگ 33 روزه بیان کرد: مدل مدنظر جمهوری اسلامی در لبنان نیز اجرایی شده و رزمندگان لبنانی طی جنگهایی ازجمله نبرد 33 روزه توانستند بر رژیم صهیونیستی غلبه کنند و این امر نشان‌دهنده اقتداری است که برخاسته از آرمانهای منتشرشده از جانب جمهوری اسلامی است. وی در ادامه با اشاره به هراس آل سعود از اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: دولت فاسد، جنایتکار و خیانت‌کار سعودی دائماً در گوشه و کنار چنین مطرح می‌کند که جمهوری اسلامی و شیعیانِ اهل‌بیت (ع) در تمام دنیا در حال نشان دادن اقتدار خود هستند و سعودیها از این موضوع در هراسند. آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد:
امروز سعودیها در آفریقا احساس خطر کرده‌اند و می‌گویند جمهوری اسلامی تشیع را در این قاره گسترش داده است و آنها (سعودیها) از این موضوع می‌ترسند.
رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه اقتدار ما برمدار داشتن التزام به آرمانهای انقلاب است، خاطرنشان کرد:
آنچه شهیدان به دنبال آن بودند، آرمانهای انقلاب است و این آرمانها برخاسته از ارزشها و احکام اسلامی و اخلاقی است و ما اگر می‌خواهیم با شهدا همراهی کنیم، باید با اهداف آنها که همان اهداف مدنظر نظام است، همراهی کنیم.
 قصد دشمن از تحریمهای سخت
رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام بی‌بدیل در دنیاست، گفت: نظام جمهوری اسلامی ازآن‌جهت که به مردم اتکا دارد، مشکلاتش را با مردم مطرح می‌کند و از مردم برای حضور درصحنه استمداد می‌طلبد. همچنین این نظام بر مبنای الگوها و چارچوبهای اسلامی و انسانی بناشده است، بنابراین باید نظام جمهوری اسلامی را یک نظام بی‌بدیل در دنیا دانست. آیت‌الله آملی لاریجانی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه است، تصریح کرد: امروز به برکت ولایت‌فقیه در جمهوری اسلامی امنیتی حکم‌فرماست که در هیچ نقطه‌ای از منطقه وجود ندارد و این امر در حالی است که دشمنان ما از تمام امکانات موجود برای وارد آوردن فشار به جمهوری اسلامی و ناامن کردن آن استفاده کردند.
رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه جمهوری اسلامی به برکت بهره‌مندی از رهبر مقتدر و بصیر همچون کوه در مقابل دشمنان ایستاده است، اظهار کرد: دشمنان در ایام فتنه تمام تلاش خود را صرف کردند تا از درون نظام ما را متلاشی کنند و به‌اصطلاح انقلاب مخملی به راه بیندازند؛ اما شما مردم به دهان آنها زدید و نگذاشتید که فتنه‌گران، فتنه کنند و شما مردم امید آمریکاییها و اروپاییها را ناامید کردید.
وی بیان کرد: شما مردم فراموش نکرده‌اید که در ایام فتنه چطور رئیس‌جمهور آمریکا و وزارت خارجه این کشور باعجله به وسط میدان آمدند و از سبزها حمایت کردند. شما مردم می‌دانید که فتنه‌گران آرمانهای شهدا را دنبال نمی‌کردند؛ بلکه هدفشان متلاشی کردن نظام از درون بود. آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به متوسل شدن دشمنان نظام به حربه تحریم، گفت: دشمنان قصد داشتند با تحریمهای سخت، جمهوری اسلامی را به‌زانو درآوردند که این امر برای آنها محقق نشد و این موضوع به برکت خون شهدا و حضور مردم درصحنه بود.
رئیس دستگاه قضا در ادامه بابیان اینکه حیات شهدا، حیات واقعی است، اظهار کرد: طبق آیات قرآن یک عده با اطاعت از خداوند و جلب نظر حق متعال برای خود حیات واقعی تحصیل می‌کنند و یک عده دیگر مسیر را غلط می‌روند و حیات آنها عین نیستی است. وی ادامه داد: انسان باید باور کند که مسیرهایش بی‌نهایت است و این مسیرها به دو راه منتهی می‌شود یا همچون شهدا به حیات واقعی می‌رسد یا به یک مسیر انحرافی رهسپار می‌شود و در آن صورت نیستیِ بی‌نهایت نصیبش می‌شود. آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه 111 سوره توبه، گفت:
خداوند از مؤمنان، اموال و جانهایشان را طلب می‌کند تا بهشت و حیات طیبه را ارزانی آنها دارد و چه کسانی در وفا به عهد از خداوند بالاترند. رئیس دستگاه قضا با اشاره به بسیج ‌شدن دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان ایران اسلامی اظهار کرد: امروزه صدها کانال ماهواره‌ای به زبان فارسی از سوی دشمنان راه‌اندازی شده تا قرآن و شهدا را از شما مردم بگیرند و جوانان را به مسیرهای دیگر بکشانند. وی در ادامه ضمن تکریم مقام آیت‌الله محمدی لائینی، گفت: آیت‌الله لائینی برای مردم منطقه و استان مازندران به‌مثابه یک گوهر بود و چنین گوهرهای تابناکی توانستند مردم را به راه حق و شهادت هدایت کنند.
آیت‌الله آملی لاریجانی بابیان اینکه خداوند رحمت مطلق است، خاطرنشان کرد: طبق آیه‌ای از قرآن اگر انسان توبه کند و ایمان بیاورد و عمل صالح انجام دهد، خداوند گناهان او را هم به حسنات تبدیل می‌کند و آیا کیمیایی از این بهتر وجود دارد.
منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *