انهدام باند جاعلان حسابهای بانکی در کرج

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶


انهدام باند جاعلان حسابهای بانکی در کرج

انهدام باند جاعلان حسابهای بانکی در کرج

یک ماجرا

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای جاعلان میلیونی به شیوه جعل حسابهای بانکی و انتقال موجودی مالباختگان به کارتهای مفقودی خبر داد.

سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی مراجعه فردی به کلانتری ۲۶ ماهدشت و اعلام شکایت مبنی بر دریافت پیامکی در خصوص واریز و برداشت وجه از حساب بانکی وی، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران تجسس این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به این‌که مأموران احتمال متصور بودن کلاه‌برداری، در واریز و برداشت صورت گرفته را می‌دادند، گفت: با تحقیقاتی که مأموران از دارنده حساب بانکی انجام دادند مشخص شد که کارت‌بانکی شاکی مدتی پیش مفقودشده و چون فاقد موجودی بوده دیگر پیگیر مسدود شدن کارت نشده تا این‌که دو پیامک از طریق بانک مبنی بر واریز و به فاصله کمی برداشت مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال از حسابش دریافت می‌کند.

سردار کامرانی صالح در ادامه گفت: در بررسیهای صورت گرفته از پرینت بانکی دارنده حساب مشخص شد که واریز و برداشت وجه از یک پمپ ‌بنزین انجام‌شده است که بلافاصله اکیپی از مأموران به محل مورد نظر اعزام و در تحقیق از دو نفر از متصدیان پمپ‌ بنزین مشخص شد که مرد جوانی با مراجعه به آنها می‌خواهد در قبال نقد کردن موجودی کارت، مبلغی را به‌عنوان حق‌الزحمه دریافت کنند.

دستگیری متهم و اعتراف وی

این مقام انتظامی با بیان این‌که با راهنمایی متصدیان پمپ بنزین و جستجوهای اطلاعاتی مأموران، متهم طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد، گفت: وی به جرم خود مبنی بر ۳۵۰ میلیون ریال کلاه‌برداری با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کرده و اذعان داشت که از طریق فردی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد حسابهای افراد شناسایی‌شده را هک می‌کرده و سپس موجودی حسابها را به کارتهای مفقودشده واریز و از آن طریق به واسطه متصدیان پمپ بنزین مبالغ موجود را نقد و مبلغی نیز به‌عنوان دستمزد به آنها پرداخت می‌کرده است.

سردار کامرانی صالح افزود: با تلاش مأموران پلیس سایر متهمان نیز شناسایی و در بازرسی از آنها یک فقره کارت بانکی حاوی مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این‌که تاکنون تعداد پنج نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، گفت: تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سردار کامرانی صالح در پایان گفت: شهروندان عزیز ضمن توجه به هشدارهای پلیس و رعایت موارد امنیتی در صورت مفقود شدن کارتهای اعتباری و اسناد مالی خود، موارد را در اسرع وقت به بانکها یا مراجع ذی‌صلاح اطلاع دهند تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالی پیشگیری شود و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را با نزدیک‌ترین مرکز انتظامی در میان بگذارند. منبع: خبر آنلاین- مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *