امین زاده: هدف منشور شهروندی آشناسازیی بیش‌تر مردم با حقوق خود است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۵


امین زاده: هدف منشور شهروندی آشناسازیی بیش‌تر مردم با حقوق خود است

امین زاده: هدف منشور شهروندی آشناسازیی بیشتر مردم با حقوق خود است

 

 

امین زاده

  دستیار ویژه رئیسجمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی ارائهشده از سوی رئیسجمهور، بهدوراز جنبههای سیاسی و تبلیغاتی بوده و یکی از اهداف ابلاغ آن آشنایی بیشتر جامعه و مردم با حقوق خود است و این امر عملیاتی میشود.

الهام امین ‎زاده اظهار داشت: بنا داریم تا منشور حقوق شهروندی را در کشور عملیاتی کنیم و رئیس‌جمهوری بر این مسأله تأکید داشته و به همین دلیل سفرهای استانی برای این امر در نظر گرفته‌شده است.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: آگاه بودن عموم مردم از حقوق خود، حق طبیعی و مسلم آنها است و شهروندان گلستانی نیز باید از این حقوق آگاهی داشته باشند.

دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: مردم نیاز به اطلاعات بیش‌تری در راستای حقوق شهروندی دارند، دانستن این حقوق در نحوه تصمیم‌گیری آنها اثرگذار بوده و در راستای ترویج حقوق شهروندی و ایجاد گفتمان احترام به آن، لازم بود که منشوری در این خصوص تهیه شود.

امین زاده هم‌چنین گفت: برای این‌که اداره کشور به‌طور شایسته انجام شود این منشور تهیه شد و در واقع منشور حقوق شهروندی تلاشی است که مردم حقوق خود را بدانند، بخواهند و بگیرند.

وی یادآور شد: مردم حق دارند از اطلاعات لازم بهره‌مند شوند و هر چه آگاهی انسان بیش‌تر شود، مشکلات کمتری پیش‎ روی خواهد داشت.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در خصوص ویژگیهای استان گلستان نیز اظهار داشت: وجود ظرفیتهای طبیعی، سرمایه‌های اجتماعی و قومیتهای مختلف از ویژگیهای این استان است.

وی هم‌چنین افزود: فعالیت مرکز مشاوره رایگان 1480 اقدامی ارزشمند از سوی مسؤولان گلستان است و این مهم نشان می‌دهد که برای تمام گروههای اجتماعی ارزش قائل هستند.

مرکز مشاوره 1480 در حوزه مشکلات فردی، خانوادگی، تحصیلی، عاطفی، کودکان و نوجوانان، اعتیاد و مواردی از این قبیل خدمات مشاوره و روان‌شناختی ارائه می‌کند، ناشناخته بودن تماس‌گیرنده، رایگان بودن تماس، خدمات‌رسانی در ساعات اداری و غیر اداری (7 صبح تا 20 شب)، سهولت دسترسی به خدمات مشاوره‌ای، ارائه خدمات به سراسر استان بدون محدودیت مکان و امکان ارائه خدمات در مواقع ضروری و مداخله در بحران از ویژگیهای مرکز مشاوره 1480 بوده که در گلستان از سال گذشته راه‌اندازی شده است.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *